14.04.2025 - 15:08
|
Actualització: 14.04.2025 - 18:04
Mediapro deixarà de produir audiovisualment la lliga espanyola de futbol. La patronal ha anunciat aquest matí que Host Broadcast Services (HBS) i Telefònica assumiran la producció dels partits de primera i segona divisió els pròxims cinc anys. La decisió l’ha pres l’òrgan de control de la gestió de drets audiovisuals de la lliga, que ha ratificat el que havien decidit els executius de la competició.
Inicialment, el grup audiovisual ha dit en un comunicat que la decisió de la lliga “és sorprenent”, atès que considera que la seva oferta econòmica i tècnica era la millor entre totes les presentades. “Econòmicament, és l’oferta més barata per a la lliga i per als clubs i tècnicament millora ostensiblement els mateixos requisits establerts per la competició. És inaudit que la lliga s’hagi decantat per una oferta més cara i per un proveïdor suís que no disposa ni d’un sol mitjà tècnic a l’estat espanyol ni té cap experiència en la producció televisiva d’una competició com la Lliga que es desplega al llarg de tota una temporada. Per tant, els criteris aplicats per a l’adjudicació no poden obeir a motius tècnics ni econòmics”, ha expressat. Ara bé, minuts després ha anul·lat el comunicat.
Host Broadcast Services és una companyia multinacional establerta a Suïssa que ja té experiència en el sector. De fet, ha produït competicions futbolístiques com la Lliga de Campions o l’Eurocopa de seleccions.
La productora catalana Mediapro era la sòcia preferent en el sector audiovisual de la patronal del futbol espanyol d’ençà del 2015. En l’exercici del 2023, això va suposar uns ingressos de 81,2 milions d’euros, és a dir, el 20% del negoci generat.
En canvi, Mediapro continuarà gestionant el videoarbitratge del futbol espanyol, com a mínim, fins a l’any 2028.