16.05.2022 - 16:38
|
Actualització: 16.05.2022 - 18:38
La cadena de menjar ràpid McDonald’s es ven la seva xarxa de restaurants a Rússia, on fa trenta anys que opera, arran de la invasió d’Ucraïna. En un comunicat, la multinacional nord-americana diu que és insostenible continuar operant en territori rus, tenint en compte que la guerra ha generat un ambient que és “inconsistent amb els valors” de l’empresa.
Abans de vendre els locals, McDonald’s retirarà de tots els espais els cartells i adhesius amb la marca i el logotip. “És impossible de passar per alt la crisi humanitària que ha causat la guerra a Ucraïna. I és impossible d’imaginar els arcs daurats representant la mateixa esperança i promeses que ens va portar a entrar en el mercat rus ara fa trenta-dos anys”, ha escrit l’executiu en cap, Chris Kempczinski, en una carta als treballadors.
McDonald’s és el propietari del 84% dels locals amb la seva marca a Rússia i Ucraïna. Abans de la guerra, aquests restaurants representaven el 9% dels ingressos anuals de la multinacional (uns 1.920 milions d’euros).
Prèviament, concretament al març, la multinacional va anunciar que aturava de manera temporal la seva activitat en els 850 restaurants en territori rus, incloent-hi el de la plaça Puixkin de Moscou, que fou el primer d’obrir el 31 de gener de 1990. El local, on es van formar cues quilomètriques malgrat la duresa de l’hivern, va esdevenir un símbol de la transició de l’antiga URSS cap al capitalisme.
Vegeu ací la crònica de la CBC sobre l’obertura del primer McDonald’s a Moscou: