22.12.2024 - 14:28
|
Actualització: 22.12.2024 - 19:35
El govern de Mazón continua fent malabars per emblanquir i reconstruir la seva imatge després de la gestió nefasta de la gota freda, i aquesta vegada ha traspassat límits legals. Aquest cap de setmana, el president Carlos Mazón i la vice-presidenta i consellera d’Habitatge, Susana Camarero, han lliurat les claus dels pisos als damnificats per la gota freda. Cent catorze famílies ja han pogut accedir a un habitatge del parc públic de la Generalitat, però encara n’hi ha moltes per a atendre, tenint en compte que la gota freda va afectar més de 325.000 persones.
Campanya d’emblanquiment
Mazón i Camarero van lliurar ahir cofois i il·lusionats les claus de vint-i-un pisos a l’edifici Sociópolis, situat a la pedania de la Torre, al sud de València, a algunes famílies que van perdre la casa el dia de la gota freda, el 29 d’octubre, la major part de les quals, dels municipis d’Aldaia, Alfafar, Catarroja, Massanassa, Picanya i Torrent. Les famílies ressituades en aquests pisos, poden estar-s’hi durant sis mesos sense pagar res. Al cap de sis mesos, es revaluarà la situació de la unitat de convivència i, si continuen necessitant el pis, passarà a règim de lloguer social.
Però l’alegria de Mazón i Camarero, que també mostraven a tort i a dret a les xarxes socials, contrasta amb la gestió que han fet d’ençà del primer dia de la catàstrofe. És, doncs, una prova més de l’intent de maquillar el seu govern, quan dia sí dia també han mentit per a espolsar-se responsabilitats. Ahir, Mazón posava la cara per a lliurar les claus d’aquests habitatges, però no l’ha posada quan els afectats l’han necessitat més. Cal recordar que el president solament va trepitjar Paiporta quan els reis i el president espanyol, Pedro Sánchez, van decidir d’anar-hi, cinc dies després de la tragèdia. Tampoc no va aparèixer, per exemple, a Massanassa ara farà un mes, quan va morir un dels operaris de l’empresa TRAGSA i un altre va ser ferit per l’esfondrament d’un mur mentre feien tasques de reconstrucció d’una escola. Mazón no apareix mai, solament quan pot quedar bé.
@carlos_mazon Hoy hemos hecho entrega de 21 viviendas de un edificio de la Torre a familias que perdieron su casa en la riada Este edificio estaba destinado a alquiler asequible, pero la situación de emergencia obligó a priorizar a los afectados. Se ha trabajado a contrarreloj para paliar los daños de las inundaciones y para adecuarlo y equiparlo para quienes más lo necesitan. Estas familias vivirán en espacios como este de forma completamente gratuita durante seis meses.
És per això que el PSPV ha denunciat aquest cap de setmana que el president s’havia saltat la llei de publicitat institucional amb el lliurament de les claus als damnificats en un edifici recuperat pel govern del Botànic que havia d’anar destinat a lloguer social, i que havia acabat a mig fer per culpa de la crisi econòmica del 2008. El PSPV ha acusat el president de la Generalitat, Carlos Mazón, d’haver vulnerat “de manera flagrant” la llei de publicitat institucional del País Valencià amb l’acte de lliurament de claus d’habitatges. “Està prohibit expressament i rotundament per la legislació valenciana”, recalcava la portaveu adjunta del grup socialista, María José Salvador.
“És lamentable que el president de la Generalitat siga el primer a saltar-se la llei, en la seua desesperada operació per a blanquejar la seua nefasta gestió de la catàstrofe”, recriminava Salvador en referència a l’acte de “lliurament de claus” que la Presidència va difondre ahir a tort i a dret mitjançant un comunicat i unes quantes fotografies.
La llei 12/2018, de 24 de maig de publicitat institucional prohibeix expressament en l’article 5 “els actes públics de lliurament de claus de béns immobles o similars, per part de persones amb càrrecs electes o amb alts càrrecs del govern” precisament per evitar la instrumentalització política.
@carlos_mazon Mari Carmen hoy empieza de nuevo. Y nos ha permitido ver con ella su nueva casa, hemos supervisado cada detalle. Trabajamos sin descanso para que cada uno de los afectados por la riada pueda recibir lo que necesita en estos momentos de tanto dolor y desesperanza.
María José Salvador recorda que no és la primera vegada que Mazón vulnera la llei per provar de salvar la seva imatge després d’una gestió negligent, atès que, tal com va denunciar ahir el grup socialista, el Consell ha engegat una campanya institucional, “Recuperem València”, que també vulnera la llei de publicitat institucional: “Tant les insercions com la lona d’enormes dimensions instal·lada en un edifici de València no informen de cap mena d’ajudes o de serveis sinó que són pura autopromoció i un intent de maquillar la seua imatge, una cosa prohibida totalment per la llei.”
Una de les imatges que ha circulat més d’aquesta campanya és la d’una gran pancarta situada en un edifici de la Gran Via del Marquès del Túria de València, amb aquest missatge: “Recuperem els nostres carrers. Les nostres cases. Els nostres pobles. La nostra terra. Per a tu, per a tots, per a la nostra gent.” Pancarta que es complementa amb cartells més petits on poden llegir-se missatges com ara “Estem netejant els nostres soterranis, garatges i baixos. Per a tornar amb el cap ben alt” o “Desenrunar els nostres carrers ens obri el camí de la recuperació”, acompanyats de fotografies com ara botes d’aigua enfangades, excavadores i pales, entre més imatges.
Esta es la pancarta que Mazón ha pagado con el dinero de los valencianos y valencianas para limpiar su imagen.
Ni con 1.000 pancartas como esa conseguirá borrar que desapareció 4 horas el día de la #DanaValencia con la provincia de Valencia inundada#MazonDimissió #mazondimisión pic.twitter.com/Ommzv4JjOi— Alicia Andújar (@Alicia_Andujar) December 14, 2024
De fet, aquesta campanya ja va aixecar polseguera a principi de mes, quan es va saber que Mazón havia adjudicat a l’empresa Acords Films SL, propietat de Miguel Quintanilla, la “creació de la imatge de la campanya de suport i recuperació després de la DANA”. El contracte, per un import de 17.847,50 euros (IVA inclòs), engloba les adaptacions per al pla de difusió de la campanya publicitària en formats com ara premsa, ràdio, exteriors i xarxes socials. Quintanilla és un empresari d’Alacant molt pròxim al president.