Mazón ix de la Moncloa amb alguns compromisos, però sense acord per a la reforma del sistema de finançament

  • El president espanyol ha acceptat d'estudiar el retorn de la 'Dama' a Elx, millorar la situació del llac de l'Albufera i aportar recursos a la mesa de l'automòbil

VilaWeb
Esperança Camps Barber
04.10.2024 - 15:17
Actualització: 04.10.2024 - 15:46

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha eixit satisfet de l’entrevista amb el president del govern espanyol perquè ha estat la primera d’ençà que és el cap del Consell. El president ha escalfat aquesta reunió els dies previs amb una llista de cinquanta-sis punts que eren cinquanta-sis greuges del govern espanyol vers la Generalitat.

La qüestió estrella era la reforma del sistema de finançament, pendent de fa anys. Amb tot, Carlos Mazón ha dedicat molt pocs minuts a parlar-ne. Únicament ha dit que ell i Pedro Sánchez discrepaven a fons sobre l’acord amb Esquerra. “Ell diu que és una bona oportunitat per a tots. Jo pense que és el pitjor per a tots, perquè quan es trenca la igualtat, això es trenca.” Ha dit també que aquesta qüestió s’havia de tractar a la mesa de tots. “Som els més mal finançats i no ens amaguem ni cercarem privilegis ni xantatges”, ha dit.

Els acords

Entre els acords que el president Mazón i Pedro Sánchez han assolit hi ha el de crear una comissió tècnica per a tractar el retorn de la Dama a Elx amb una garantia de seguretat i durant tant de temps com siga possible. També ha dit que havia vist bona receptivitat per part de Sánchez respecte de l’aportació de cabal ecològic al llac de l’Albufera, i que era optimista quant a la implicació del govern espanyol en el sector de l’automòbil, amb Ford com a eix fonamental.

Tot i que no ha obtingut cap acord de Sánchez, Carlos Mazón ha dit que el president espanyol sí que s’havia compromès a estudiar la millora del transvasament Tejo-Segura i el que ell ha anomenat la despolitització de l’aigua. També diu que el govern espanyol estudiarà el soterrament de les vies del tren a Alfafar que Mazón ha qualificat del punt negre més gran de la xarxa ferroviària espanyola. “Hi ha més de quaranta morts i és un assumpte d’humanitat i sensibilitat que no pot esperar més”, ha dit. Li ha demanat també la convocatòria de la mesa de la sequera i ajudes per al sector de la ceràmica.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any
Fer-me'n subscriptor