05.07.2018 - 02:00
La Fundació Carulla ha encetat una nova etapa, que s’ha començat a fer palesa a partir dels canvis impulsats per la nova directora, Marta Esteve. Bernat Puigtobella ha parlat amb ella dels reptes de la fundació.
Ara fa dos anys que et van nomenar directora de la Fundació Carulla. Tu venies del sector social, què creus que pot aportar el teu bagatge a la Fundació Carulla?
El sector social té com a finalitat millorar la qualitat de vida de les persones. És un sector creatiu, que escolta quins són els reptes en cada moment i que ho fa amb un finançament fràgil. Aquest fet l’ha empès a generar complicitat social i a cercar sinèrgies amb altres organitzacions . Els reptes del sector cultural són semblants. La cultura té un valor enorme per si mateixa, per tot el que ens aporta la creació, dona veu als qui no la tenen… però també hem de saber explicar quin impacte té si volem guanyar-nos la complicitat de la societat. Més enllà del seu valor intrínsec, la cultura té un gran potencial de transformació social. Com passa també en l’àmbit social, el sector cultural ha de treballar en xarxa, s’ha de trobar i tenir espais per parlar. Els reptes són comuns al sector: finançament, públics, innovació…. Responent doncs a la teva pregunta, crec que puc aportar aquesta visió de transferència del sector social al cultural, i generar aliances, cercar complicitats per posar la cultura al centre de les persones.
Quan vas entrar, quina fundació et vas trobar i quina missió se’t va encomanar per impulsar la nova etapa?
Em vaig trobar una fundació increïble, amb un bagatge de més de 40 anys de feina feta, que havia contribuït a fer possible molts projectes culturals i impulsat l’escola catalana que ara coneixem. Des dels seus inicis, la fundació havia tingut aquest mateix esperit transformador: Lluís Carulla va entendre la cultura, la llengua i l’educació com a eixos claus de construcció del país. L’encàrrec va ser continuar treballant per la cultura en constant diàleg amb la societat, rellegint la missió i cercant les línies estratègiques per incrementar i amplificar-ne l’impacte.
Podeu llegir l’entrevista íntegra a Núvol, el digital de cultura.