19.07.2016 - 20:28
MADRID, 19 (EUROPA PRESS)
La firma de moda espanyola Mango no repartirà dividend als accionistes de la companyia amb càrrec al 2015, després de retallar l’any passat un 96% el seu benefici, que es va situar en 4 milions d’euros, respecte dels 107 milions d’euros registrats el 2014.
En concret, la família Andic, que l’any passat va rebre 50 milions d’euros sota aquest concepte, no rebrà per primera vegada cap dividend a càrrec dels resultats de l’exercici passat, segons van confirmar a Europa Press fonts de la companyia.
Mango va explicar que la pèrdua de rendibilitat obeeix a l’impacte d’algunes divises, especialment del dòlar, i a l’increment de les amortitzacions per inversions, i ha concretat que les dues partides van suposar un impacte de 100 milions d’euros per a la marca: les fluctuacions de les divises han impactat en 70 milions d’euros i les amortitzacions, en 30 milions d’euros.
Tot i això, la firma de moda va elevar un 15,3% les seves vendes el 2015, fins a arribar als 2.327 milions d’euros, respecte dels 2.017 de l’any anterior, fet que va suposar superar les expectatives inicials, fixades en un augment del 13%.
L’informe revela, que per àrees geogràfiques, les vendes a Espanya es van elevar un 21%, fins als 454 milions d’euros, mentre que a Europa van créixer fins als 972 milions d’euros i a la resta del món la seva facturació es va situar en 900 milions d’euros, segons figura en la Memòria de Sostenibilitat de la firma de moda el 2015.
L’empresa ha recalcat que la seva expansió es deu a la política d’obertura de ‘megastores’ i ‘flagships’, ja que s’ha arribat a una superfície total de venda de 804.515 metres quadrats, dels quals el 59,6% correspon a punts de venda propis i el 40,4% restant es gestiona en règim de franquícia.
Així, Mango ha elevat durant el passat exercici la superfície total de venda en 100.000 metres quadrats després d’obrir un total de 63 ‘megastores’ i amb l’obertura de 236 punts de venda, on destaca el seu desembarcament a Bolívia, per arribar als 2.730 establiments, repartits en 109 països.
APOSTA PEL PROJECTE ‘KOOPERA’ PER RECICLAR PECES
El vicepresident de la firma, Jonathan Andic, ha destacat que al llarg del 2015 han treballat per fer que Mango sigui “una marca més jove, contemporània, acompanyada d’una imatge atractiva i unes botigues grans i modernes en les quals el client si senti a gust”.
“Estem molt satisfets amb els resultats de la botiga en línia, que ha crescut un 27% respecte al 2014. Amb l’expansió que hem fet a Sud-amèrica, Àsia i Àfrica ja és present en 83 països”, ha indicat respecte a l’aposta per l”ecommerce’ de la companyia.
D’altra banda, la cadena de moda va llançar a final del 2015 el projecte pilot ‘Koopera’ de reciclatge tèxtil en botigues, que ofereix als clients la possibilitat de portar roba o calçat usat de qualsevol marca als punts de venda de la companyia per tancar el cercle del residu tèxtil.