24.08.2024 - 11:14
|
Actualització: 24.08.2024 - 11:42
Més d’un centenar de iots, entrades a més de 500 euros per persona i dia i botigues de marques d’alta gamma instal·lades a la marina del Port Vell. Són tan sols alguns dels elements més visibles que denoten el luxe que envolta la Copa Amèrica de Vela, un esdeveniment que tant l’Ajuntament de Barcelona com l’executiu han promogut com a positiu per al gruix de la ciutadania catalana, però que a efectes pràctics sembla orientat a un públic ben diferent: els estrangers d’alt poder adquisitiu.
La prova esportiva que ha començat aquesta setmana ha atret a la capital del Principat centenars d’estrangers de classe alta que demanen serveis molt exclusius i específics, allunyats de les demandes habituals de la gran majoria d’habitants de la ciutat. Marina Port Vell ha instal·lat en el Moll de la Barceloneta botigues de firmes com ara Louis Vuitton i Prada i en quatre mesos ha triplicat la plantilla per satisfer un client que titllen d’exigent.
L’organització de la prova, alhora, ha muntat un mirador al Port Olímpic des d’on seguir la competició. Les entrades són sovint prohibitivament cares: poder arribar a costar més de 1.100 euros.
Més de 3.000 persones en iots de luxe al Port Vell
Mentrestant, Marina Port Vell ha transformat les instal·lacions de la Barceloneta per aclimatar-se a l’arribada en massa d’embarcacions de luxe amb motiu de la competició. L’organització de la Copa Amèrica de vela va designar el recinte com a “Marina preferent per a superiots“, i és per això que la zona concentra les propostes més exclusives. Durant la prova esportiva, l’espai rebrà més de 110 iots de luxe, de manera que en un sol dia podran arribar a coincidir-hi més de 3.000 persones entre propietaris d’embarcacions, convidats i tripulants.
“Ara mateix tenim uns cinquanta iots, però a mitjan setembre esperem ja estar pràcticament al 100% fins que s’acabi la competició”, explica la directora de màrqueting i comunicació de Marina Port Vell, Marta Tuñí, en declaracions a l’ACN. Tuñí indica que tenen reserves des de fa un any i mig i el perfil de client és pràcticament tot estranger.
La directiva evita de parlar de preus, però els serveis que ofereix el recinte ja denoten que s’orienta a un visitant d’alt poder adquisitiu. “Trobem marques de luxe internacional com araa Louis Vuitton, Prada, Maui Jim, Gloria Diagonal i els cotxes esportius Ineos“, diu Tuñí. “També hem obert un restaurant i una terrassa on es poden degustar ostres amb xampany“, afegeix. En aquest cas, la copa oscil·la entre 14 euros i 18 euros.
Fins i tot han obert un punt on ofereixen serveis de benestar i bellesa, com ara perruqueria i manicura. La Nicoletta, una de les treballadores, assegura que ja tenen força reserves per als dies vinents i vaticina que la demanda anirà en augment a mesura que avanci la prova esportiva. Tots aquests serveis abaixaran la persiana quan acabi la competició.
Tot plegat també ha comportat un augment de la plantilla de Marina Port Vell, que fa un any i mig que treballa “sense descans” per estar a punt per a la prova esportiva. En concret, ara dóna feina a 120 treballadors, el triple que fa quatre mesos. “La Copa Amèrica ens fa molta il·lusió, és un repte per a tothom”, diu Tuñí. “Serà una experiència única no només per a nosaltres, sinó també per a la ciutat de Barcelona”, opina la directiva, que evita de valorar les crítiques dels veïns de la Barceloneta.
Més de 500 euros per seguir les regates des de l’AC37 Club
Un altre dels punts que s’omple de visitants d’alt poder adquisitiu és el Port Olímpic. Al final del carrer de la Marina els organitzadors de la Copa Amèrica han instal·lat l’AC37 Club, un mirador amb vista al camp de regates. “Aquest és el place to be durant tota la competició”, apunten en la pàgina web de l’esdeveniment. Segons que detallen, l’entrada més econòmica per a accedir al recinte costa 500 euros –per a les regates preliminars que van començar dijous–, i per a la final passen de 1.100 euros per persona. L’espai, que s’ha muntat expressament per la competició, també compta amb restaurants i música en directe i acull experts i comentaristes durant les regates.