14.09.2017 - 18:25
BARCELONA, 14 (EUROPA PRESS)
L’Orquestra Simfònica del Vallès (OSV) obrirà el 23 de setembre el seu vint-i-dosena temporada del cicle Simfònics al Palau amb la ‘Simfonia número 9’ de Ludwig van Beethoven, en un any en què l’orquestra celebra el seu 30è aniversari.
El cicle, coproduït amb la Fundació Orfeó Català-Palau de la Música Catalana i que avança aquesta temporada mitja hora el seu inici dels concerts –a les 18.30 hores–, presenta dotze concerts i un d’extraordinari, amb obres del gran repertori simfònic al costat d’obres sinfonico-corals, en col·laboració amb cors i companyies d’altres disciplines artístiques.
El primer concert de Simfònics al Palau suposa l’inici d’una nova etapa a l’OSV, amb James Ross al capdavant, que assumeix la direcció com a titular per un període de tres anys.
La Novena de Beethoven és un cant a la humanitat que l’OSV té previst programar cada any fins al 2024 –any del bicentenari de l’estrena–, i aquest concert inaugural serà una versió cantada en català, construïda en els versos de Joan Maragall i amb veus solistes com Núria Vila, David Alegret, Jordi Domènech, Carles Pachón, el Cor de Cambra de Granollers i el Cor Lieder Càmera.
Estarà acompanyada al programa amb ‘Concert per a piano, batucada i orquestra’ de Ricardo Llorca, amb Rosa Torres al piano i la companyia de percussió Brincadeira.
Un àmbit que explora el cicle és la música de cinema, amb les propostes ‘De pel·lícula!’, que comptarà amb actors de doblatge; ‘Del piano de Nyman al Bolero de Ravel’, i el programa que tancarà la temporada, ‘Txaikovski vs. Dr.Zhivago’.
El cicle ha convidat a grans figures internacionals: ‘Mozart i Peer Gynt’, que comptarà amb el flautista Mathieu Dufour; ‘Les quatre estacions’ de Vivaldi amb el multiinstrumentista Sergey Malov; ‘La segona’ de Mahler, amb la soprano María Espada, i el programa ‘De Gershwin a Guinovart’, dirigit per Ross amb la col·laboració del nou compositor resident del Palau, Albert Guinovart.
A l’última temporada, el cicle Simfònics al Palau va tenir 16.954 assistents l’última temporada, amb una mitjana de 1.304 espectadors per concert, la qual cosa significa una ocupació mitjana del 65%.