23.01.2016 - 02:00
L’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC) interpreta aquest cap de setmana a L’Auditori la ‘Simfonia núm. 5’ de Gustav Mahler, dirigida per Pinchas Steinberg. Gustav Mahler va començar a treballar en la ‘Simfonia núm. 5’ l’estiu del 1901 i la va acabar la tardor del 1902. Per a Mahler, fer una simfonia era en paraules seves ‘construir un món sencer’. Amb la Cinquena ho va aconseguir, però va estar revisant-la fins pocs mesos abans de la seva mort. La pel·lícula ‘Mort a Venècia’ de Luchino Visconti en va popularitzar especialment ‘l’Adagietto’ convertint-se en una de les escenes de més bellesa de la història del cinema.
El cap de setmana que ve -29, 30 i 31 de gener- Pablo González tornarà al capdavant de l’OBC per dirigir la ‘Simfonia núm. 3’ de Mahler, el concert suposarà el seu retorn des que va acabar la feina de director titular la temporada passada. Més de cent músics i cantants dalt de l’escenari per interpretar aquest monument sonor, escrit per lloar la creació, que Mahler va estrenar l’any 1902. Cadascun dels seus sis moviments reflexiona sobre algun aspecte de la nostra existència: les forces tel·lúriques, la natura, els animals, el naixement de l’home, els àngels i l’amor.
Es diu de la Tercera de Mahler que és la simfonia més gran de totes les que s’han escrit mai, una catedral musical d’una hora i quaranta minuts de durada, on Mahler va aplegar tots els efectius sonors imaginables: una orquestra amb més de cent músics, un cor femení, un cor de nens i una veu solista. A L’Auditori, l’interpretaran les veus de la contralt solista Christiane Stotjin, del Cor femení Voxalba, el Cor Aglepta i el Cor infantil Sant Cugat.
Les simfonies de Mahler són un referent per a l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya. Des que és a L’Auditori, l’OBC ha programat totes les simfonies de Mahler en diverses ocasions convertint-lo en un referent del món simfònic a Catalunya i amb un gran èxit d’assistència.