La línia 5 del metro de Barcelona recupera demà la normalitat després de les obres al tram Cornellà Centre-Collblanc

  • Les obres han renovat cinc quilòmetres de via per reduir les vibracions i han costat setze milions d'euros

VilaWeb
ACN
01.09.2024 - 12:51
Actualització: 01.09.2024 - 13:00

La línia 5 del metro de Barcelona recuperarà demà la normalitat després de les obres d’estiu al tram Cornellà Centre-Collblanc, segons que ha informat TMB. Les obres (que han costat setze milions d’euros) han renovat cinc quilòmetres de via per reduir les vibracions en el tram, millorant de retruc l’accessibilitat i incrementant la capacitat de transport de la línia per on circularà un tren més a partir de demà. “Es tractava d’una obra necessària per actualitzar una infraestructura de via que havia arribat al final de la seva vida útil”, ha reconegut la presidenta de TMB, Laia Bonet. Amb la reobertura d’aquest tram afectat de l’L5, quedaran normalitzades totes les línies de metro on s’han fet obres aquest estiu: L2, L4 i L10 Nord.

“Les diferents actuacions executades a la zona de vies han permès reduir les vibracions que provocaven molèsties als veïns; el recrescut d’andanes ha millorat l’accessibilitat a l’estació de Cornellà Centre; i la instal·lació de la nova agulla tipus bretelle farà augmentar el nombre de trens que circulen per aquesta línia”, ha enumerat Bonet. A les obres realitzades a l’L5, entre Cornellà Centre i Collblanc, s’han renovat 3,6 quilòmetres de via doble i s’han substituït 6.500 metres cúbics de balast per formigó. També s’han instal·lat 14.400 metres lineals de carril d’acer, que s’han subjectat amb 24.000 fixacions antivibratòries sobre la plataforma de formigó. Finalment, s’ha modificat part de la catenària i s’han renovat dos pous de ventilació de túnel.

Els treballs s’han desenvolupat sense cap incidència destacada, complint els terminis previstos i tant el metro com la trentena d’autobusos especials que han servit les dues llançadores substitutòries han absorbit amb normalitat les necessitats de mobilitat del tram afectat, segons TMB. Bonet ha agraït a la ciutadania la comprensió demostrada per les inconveniències que han suposat els talls d’aquest estiu a la xarxa de metro. “Han obligat a modificar les rutines de desplaçament de milers d’usuaris. Però era necessari fer els talls en una època de l’any en què baixa la mobilitat laboral i escolar”, ha conclòs la presidenta de TMB.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any
Fer-me'n subscriptor