14.07.2016 - 17:12
La companyia capta més de 1.100 milions d’euros amb la seva sortida a Borsa
NOVA YORK, 14 (EUROPA PRESS)
Les accions de l’aplicació japonesa de missatgeria Line Corporation, rival de WhatsApp, s’han revalorat un 35,3% en el seu debut a la Borsa de Nova York, i el valor de l’empresa s’ha situat per sobre dels 9.000 milions de dòlars (8.097 milions d’euros) en l’Oferta Pública de Venda (OPV) més gran d’una empresa tecnològica el 2016.
Els títols de l’aplicació de missatgeria s’han disparat fins a 44,44 dòlars al començament de la sessió, davant del preu inicial de 32,84 dòlars de l’OPV, tot i que minuts després s’han estabilitzat a l’entorn dels 43 dòlars (+30%).
L’oferta de 22 milions d’accions a un preu de 32,84 dòlars per acció ha permès a Line captar un total de 722 milions de dòlars (650 milions d’euros). A més, Line, que s’estrenarà aquest divendres al parquet de Tòquio, ha venut un total de 13 milions d’accions en aquest mercat a un preu de 3.300 iens per acció, cosa que representa una recaptació de 406 milions de dòlars (365 milions d’euros).
Incloent l’execució d’una clàusula ‘green shoe’, la companyia japonesa ha captat un import afegit total de 1.300 milions de dòlars (1.170 milions d’euros) amb l’OPV.
Line Corporation va anunciar el juny que sortiria a Borsa al Japó i els Estats Units amb l’objectiu d’enfortir la seva posició a l’Àsia i continuar amb la seva expansió internacional.
En el seu últim exercici fiscal, l’aplicació va reportar ingressos per valor de 110.500 milions de iens (967 milions d’euros), un 43% més que a l’exercici fiscal previ i ha assenyalat que comptava amb 215 milions d’usuaris actius mensuals.