17.11.2022 - 13:15
|
Actualització: 18.11.2022 - 07:51
L’Institut d’Estudis Catalans (IEC) ha demanat a la ministra d’Educació i Formació Professional espanyola, Pilar Alegría, que reconsideri la proposta de nou model de proves d’accés a la universitat, perquè considera que no garanteix les competències lingüístiques. Aquestes mancances, segons que explica el IEC en una carta, no solament afecten el català sinó també en el castellà, el gallec i l’èuscar.
“Considerem que per a comprovar la maduresa dels coneixements lingüístics no és suficient l’inventari de preguntes proposat, de resposta tancada, semiconstruïda i oberta de fins a cent cinquanta paraules”, comença dient el text.
I afegeix: “Un exercici de tipus general amb inclusió de destreses de l’àmbit lingüístic no pot analitzar la capacitat de comprensió i expressió en cadascuna de les llengües del currículum.”
El IEC considera que calen proves específiques que permetin d’avaluar tant la competència comunicativa com la competència metalingüística dels estudiants. I acaba recordant: “És, doncs, imprescindible que la formació d’estudiants preuniversitaris els doti d’un nivell suficient de coneixements teòrics de gramàtica i, més generalment, de lingüística i sociolingüística.”