26.08.2022 - 16:28
|
Actualització: 26.08.2022 - 18:35
La Plataforma per la Llengua s’ha fet ressò d’un nou cas de menysteniment del català, arran d’una reclamació d’una usuària del CAP Merinals de Sabadell per no haver estat atesa en català i haver rebut “menysteniment i falta d’empatia de la doctora”. La resposta de l’Institut Català de la Salut (ICS) ha estat, com s’ajunta en una carta publicada a les xarxes, que “hi ha una gran manca de professionals sanitaris” i que s’ha hagut de “contractar professionals sanitaris prioritzant la seva formació i experiència laboral per davant del seu coneixement del català”. Des de Salut, s’ha notificat a VilaWeb que la Direcció d’Atenció Primària a la Metropolitana Nord de l’ICS “està avaluant el cas per esclarir els fets d’aquesta situació”.
L’entitat pel català lamenta que l’ICS no consideri un criteri prou rellevant per a oferir una atenció sanitària de qualitat el fet de poder atendre els pacients en la llengua oficial. A més, enllaça un article científic que conclou que “ser atès en la llengua pròpia d’elecció té un impacte positiu en el benestar de les persones”.
La Plataforma per la Llengua troba que apel·lar “a la dificultat o la urgència en la cobertura de certes places és una forma de desresponsabilitzar l’administració a l’hora de garantir els drets lingüístics de la ciutadania”. Així que proposen que es determinin quines són aquestes places que són difícils de cobrir i que s’activi un pla d’estabilització del personal sanitari amb el català com a requisit.
Finalment, demanen explicacions al conseller de Salut, Josep Maria Argimon, per la resposta donada a la pacient per part de l’ICS.
❗️ Per a l'@icscat atendre en la llengua oficial que sol·licita el pacient no és un criteri prou rellevant a tenir en compte per a oferir una atenció sanitària de qualitat.
Rebutgem el seu error de base amb els arguments que exposem en aquest fil 🧵 https://t.co/cwCeGfdop4
— Plataforma per la Llengua (@llenguacat) August 26, 2022