16.08.2017 - 15:35
Els treballadors es veuen “desbordats” quan hi ha molta afluència d’usuaris
BARCELONA, 16 (EUROPA PRESS)
La direcció del Parc de Salut Mar de Barcelona està revisant l’organització, procediments i recursos del nou servei d’Urgències de l’Hospital del Mar –que va entrar en funcionament fa dos mesos– després de les queixes de treballadors, que han alertat en una carta que veuen una falta de personal i material “insostenible i inassumible”.
En un comunicat aquest dimecres, la direcció del centre hospitalari ha explicat que “davant algunes deficiències observades” s’està treballant per incorporar nou material on s’ha detectat que la dotació era insuficient, a més de revisar el material amb les diferents empreses proveïdores.
També s’estan efectuant millores en la senyalització i els sistemes de comunicació d’Urgències, un servei que al nou edifici s’ha vist segmentat en dues àrees distanciades entre si, la qual cosa “forçosament té un impacte en l’organització”.
La posada en marxa de la nova àrea d’Urgències ha coincidit amb les obres de remodelació de l’àrea d’Urgències Quirúrgiques i Pediàtriques, la qual cosa ha comportat no disposar de 20 boxs durant més d’un mes, ha explicat la direcció, i ha assegurat que, una vegada assentada l’activitat del servei, preveuen incorporar noves tecnologies i experiències organitzatives durant l’últim quadrimestre de l’any.
FALTA DE PERSONAL
Sobre les crítiques per falta de personal, la direcció ha afirmat que s’ha reforçat el servei i se seguirà fent quan hi hagi augments puntuals d’activitat perquè no es vegi afectada la qualitat assistencial.
L’hospital ha argumentat que la dotació de personal s’ha incrementat amb gairebé 13 infermeres més a tot el centre, i des que es va iniciar el servei hi ha sis portalliteres més a l’àrea, que s’han reforçat amb dos més per torn durant agost per fer front les possibles distorsions de les obres de connexió amb les urgències de cirurgia i traumatologia.
A la carta que van enviar el dijous, els treballadors veuen una falta de personal que els obliga a assumir més càrrega, fet que se suma a la manca de materials que provoquen, per exemple, que els boxs d’aïllament estan “sempre” duplicats, amb pacients sense aïllar, i que els malalts han de situar-se a les sortides d’emergències, fet pel qual queden bloquejades.
Després d’enviar la missiva, es van reunir amb la direcció del centre, que els va dir que no hi havia més dotació pressupostària i que esperaven que millorés la situació, ha explicat a Europa Press el membre del comitè d’empresa Xavier Tarragon, que ha negat que s’hagi produït un augment de treballadors proporcional a l’augment d’instal·lacions, que han duplicat l’àrea en metres quadrats.
Ha assegurat que quan hi ha molta afluència d’usuaris els treballadors es troben “desbordats” –sobretot a l’antiga àrea d’urgències–, una situació que s’agravia a l’estiu, quan hi ha més llits tancats, que se sumen a les que es mantenen tancades durant tot l’any.