12.01.2017 - 11:28
|
Actualització: 12.01.2017 - 11:52
L’Agència Catalana de Turisme (ACT) i el FC Barcelona han fet públic per les xarxes socials un vídeo que té l’objectiu de projectar la imatge de Catalunya al món i fer-ne promoció com a destinació turística. L’Espanyol ha posat el crit al cel, i ha demanat que la campanya es modifiqui, ‘o retirant-ne el Barça o posant-hi altres clubs’, segons que ha declarat el conseller delegat del club a RAC-1, Ramon Robert. El lema de la campanya diu, en anglès: ‘Si sents el FC Barcelona, sents Catalunya’.
Vegeu ací la campanya:
‘Què vol dir l’anunci? Que si sents la Penya vol dir que no sents Catalunya?’, diu Robert. ‘Exigim la retirada o modificació de la campanya i demanem una reunió amb al Generalitat. S’han de tenir en compte altres equips. Estem encantats que es promocioni la marxa Catalunya, que ho faci la Generalitat, que ho facin altres equips i també que ho fem nosaltres. No veiem bé que es basi tota la campanya d’una terra en un únic equip.’
Ahir l’Espanyol ja va respondre a aquesta campanya amb un piulet irònic escrit en anglès –igual com el lema de la campanya– i adreçat al compte de Twitter de la Generalitat de Catalunya, institució de què depèn l’ACT. ‘Nosaltres sentim la Supercopa de Catalunya. Nosaltres sentim el partit Catalunya-Tunísia. Però ens sentim molt orgullosos d’haver nascut a Samoa’, diu el piulet, acompanyat de l’etiqueta #sentimSamoa.
Avui jugadors del primer equip de l’Espanyol han continuat amb la mofa de Samoa en diversos piulets escrits abans de l’entrenament del matí.
Bon dia des de Samoa 🇼🇸!!#wefeelSamoa #RCDE pic.twitter.com/XYuUDL2aLu
— David López (@David_Lopez6) January 12, 2017
https://twitter.com/victor_s_4/status/819457862627983361
Soy un andaluz de Osuna enamorado de Catalunya… y cada vez más de Samoa! 😀😀⚪️🔵 #wefeelSamoa #RCDE pic.twitter.com/o3AXzNzkUB
— Javi Lopez (@JaviLopez16) January 12, 2017
La Generalitat demana disculpes
L’enrenou que ha generat la campanya conjunta entre Turisme i el Barça, ha obligat a la Generalitat a disculpar-se. ‘Demanem disculpes per si algú s’ha sentit afectat per la notícia de la col·laboració’, ha escrit en un piulet.
Demanem disculpes per si algú s'ha sentit afectat per la notícia de la col·laboració entre el Barça i Turisme de Catalunya
— gencat (@gencat) January 12, 2017
La Penya també s’indigna
El president del Joventut de Badalona, Jordi Villacampa, també va mostrar ahir la seva indignació amb la campanya. ‘Això del pensament únic amb tota la riquesa d’equips que tenim al país… quina llàstima’, va escriure al seu compte de Twitter.
Sense comentaris…. aixó del pensament únic amb tota la riquesa de equips que tenim al País …. quina llàstima https://t.co/9xIkkVH2Ci
— Jordi Villacampa (@villacampa8) January 11, 2017