Les rebaixes d’estiu generaran més de 15.000 llocs de treball en la Comunitat Valenciana, segons Adecco

  • La campanya de rebaixes d'estiu generarà més de 15.000 llocs de treball a la Comunitat Valenciana, mentre que a nivell nacional seran més de 134.500, fet que suposa un increment del 3% respecte al mateix període de 2015, segons les dades manejades per Adecco, que estima que, un any més, l'àrea d'atenció a la clienta i força de vendes serà el que més contractacions realitze, sent el perfil comercial --promotors, hostesses d'imatge, teleoperadors o dependents-- el més buscat.

VilaWeb
Redacció
27.06.2016 - 11:14

VALÈNCIA, 27 (EUROPA PRESS)

La campanya de rebaixes d’estiu generarà més de 15.000 llocs de treball a la Comunitat Valenciana, mentre que a nivell nacional seran més de 134.500, fet que suposa un increment del 3% respecte al mateix període de 2015, segons les dades manejades per Adecco, que estima que, un any més, l’àrea d’atenció a la clienta i força de vendes serà el que més contractacions realitze, sent el perfil comercial –promotors, hostesses d’imatge, teleoperadors o dependents– el més buscat.

Després d’ella, els sectors que més llocs de treball generen seran els vinculats al gran consum: alta perfumeria i cosmètica, electrònica, botiga de joguets, alimentació, distribució i venda al detall, imatge i so, logística i transport, i la indústria tèxtil.

“Les xifres oficials parlen d’un període d’augment de les vendes en les pròximes setmanes, vinculat fonamentalment al gran consum. I este augment de vendes es traduirà també en un major nombre de contractes”, ha assenyalat el grup de recursos humans.

Un altre cop, Catalunya és l’autonomia que crearà un major nombre de llocs de treball en la campanya de rebaixes, amb més de 26.800 contractes, seguida de la Comunitat de Madrid, amb més de 18.700, el País Valencià, amb més de 15.000, i Múrcia, també per damunt dels 15.000. Les quatre autonomies sumen més de la meitat dels contractes d’esta campanya.

Per damunt dels 10.000 se situa Andalusia, que preveu crear més de 13.600 llocs de treball en el mes que ve vinculats a les rebaixes.

En la meitat de la taula es troben les autonomies del País Basc (7.031), Castella i Lleó (6.702), Galícia (5.542) i Aragó (5.379). Per baix d’elles es col·loquen Canàries (4.958), Castella-la Manxa (4.571) i Navarra (4.201), que superen els 4.000 llocs de treball de rebaixes.

Ja a la part més baixa del rànquing elaborat per Adecco apareixen comunitats autònomes on la campanya de rebaixes no és tan potent i genera un menor nombre de contractes, com és el cas de Cantàbria, amb gairebé 1.800 llocs de treball; Astúries, amb 1.760; La Rioja, amb 1.310; Balears, amb 1.074, i, finalment, Extremadura, amb gairebé 800.

EL GRAN CONSUM, MOTOR DE LA FEINA EN REBAIXES

En la campanya de rebaixes, sectors com el de distribució i venda al detall, atenció al client i/o força de vendes i la indústria tèxtil seran els principals motors de creació de llocs de treball, tot i que moltes indústries auxiliars es veuen positivament afectades per l’augment del consum que comporten estes dates.

Així, la demanda de llocs de treball en el sector gran consum –alta perfumeria i cosmètica, electrònica, botiga de joguines, imatge i so, i la indústria tèxtil sobretot- es dispara i al seu torn augmenten les ofertes per a aquells perfils centrats en l’atenció al client i la força de vendes, que en alguns casos, poden arribar a incrementar-se entre un 50% i un 60% respecte a la resta de mesos.

Així, promotors, dependents i comercials es convertixen, segons Adecco, en perfils estrella en esta campanya. Alhora, els llocs de treball que major demanda van a generar en les pròximes setmanes seran els d’hostes, animadors i teleoperadors, així com gestors del punt de venda, amb gran vocació comercial orientada a l’atenció al client.

Adecco ha subratllat que en estes dates que inviten al consum, les grans marques desenvolupen campanyes especials i necessiten perfils que els ajuden a augmentar les vendes, optimitzar la presència del producte, diferenciar-se de la competència i reforçar la seua imatge de marca especialment en els centres comercials i punts de venda més visibles.

Segons el grup de recursos humans, l’àrea de distribució i venda al detall, a causa de la seua posició en la cadena comercial i després de ser l’encarregat de fer arribar el producte al client final, acapara una gran part dels llocs de treball que es generen, de fet, la seua demanda pot incrementar-se en més d’un 60% respecte a altres mesos de l’any.

Dins d’este mateix sector la demanda d’empaquetadors, caixers, inventaristes, reposadors o mossos de magatzem també augmenta considerablement estos mesos. Estretament vinculat a la distribució es troba el sector de la logística i el transport que, en campanya de rebaixes, augmenta les seues previsions de contractació en un 20%.

Esta àrea dóna cobertura i servici als grans sectors vinculats a este període, dins de la necessitat de reforçar les seues plantilles amb vista a estos mesos. Els llocs que més es necessiten cobrir este sector són mossos, preparadors de comandes amb radiofreqüència i carretoners.

VOCACIÓ COMERCIAL I ORIENTACIÓ AL CLIENT, EL MÉS VALORAT

Durant la campanya de rebaixes, que comença oficialment este divendres, les característiques que més demanden les empreses en els candidats són el caràcter proactiu per a distingir i ressaltar les característiques del producte en un breu període de temps, una actitud comercial que es trasllade a tot el punt de venda i la capacitat per a abordar al client de manera ininterrompuda i així arribar a al major nombre de consumidors possible.

Així, la vocació comercial, l’orientació al client i a la venda i la proactivitat seran els principals requisits exigits als candidats en la campanya de rebaixes d’estiu.

També es valorarà l’experiència prèvia en un lloc semblant o la realització d’algun curs de venda i tècniques comercials.

A més, les grans expectatives que les empreses dipositen en les possibles vendes d’estes setmanes porten a la demanda de perfils cada vegada més especialitzats en el sector concret a promocionar: electrònica, petit electrodomèstic, informàtica, telefonia, alimentació i tèxtil.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 6€ al mes

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor