Les pernoctacions extrahoteleres augmenten un 9,9% al juny, fins als 12,7 milions

  • Augmenten un 7,2% els preus en apartaments i un 2,8% a cases rurals

VilaWeb
Redacció
31.07.2017 - 12:20

Augmenten un 7,2% els preus en apartaments i un 2,8% a cases rurals

MADRID, 31 (EUROPA PRESS)

Les pernoctacions dutes a terme en allotjaments turístics extrahotelers (apartaments, càmpings, allotjaments de turisme rural i albergs) van arribar als 12,7 milions al juny, la qual cosa suposa un 9,9% més respecte al mateix mes de l’any anterior, segons l’Institut Nacional d’Estadística (INE).

Al juny, les pernoctacions de residents van augmentar un 11% i les de no residents van créixer un 9,3%. L’estada mitjana es va situar en 4,5 pernoctacions per viatger.

Durant els sis primers mesos de l’any, les pernoctacions es van incrementar un 8,1% respecte al mateix període de l’any 2016.

Les pernoctacions dels residents van assolir els 4,9 milions al juny, amb un total d’1,57 milions de viatgers; mentre que les dels procedents de la Unió Europea (exclosa Espanya) es van situar en 7 milions, amb més d’un milió de viatgers. De la resta del món, es van registrar 817.354 pernoctacions, amb 186.959 viatgers.

PER TIPUS D’ALLOTJAMENT.

Les pernoctacions als apartaments turístics van augmentar un 7,2% al juny. Les dels residents van augmentar un 6,6%, i les dels no residents un 7,4%. L’estada mitjana va baixar un 5,5% respecte al juny de l’any passat, situant-se en 5,6 pernoctacions de mitjana per viatger.

Al juny, es va ocupar el 40,7% de les places ofertes per apartaments turístics, un 3,2% menys que en el mateix mes del 2016. El grau d’ocupació va ser del 43,7% en cap de setmana, amb un descens del 3,8%.

L’Índex de Preus d’Apartaments Turístics (IPAP) va augmentar un 7,2% respecte al juny del 2016. La tarifa turoperadors i agències de viatges, que té més pes en l’estructura de ponderacions aquest mes (47,4%) va augmentar un 9,7%.

Les pernoctacions de no residents en apartaments turístics representen el 74,3% del total, sent el Regne Unit el principal mercat emissor, amb més de 2,4 milions de pernoctacions i un augment del 8,1% pel que fa al mateix mes del 2016. El va seguir Alemanya, amb 718.965 pernoctacions, un 1,7% menys.

D’altra banda, les Canàries va ser la destinació preferida, amb més de 2,4 milions de pernoctacions (+6,1%), seguida de la Comunitat de Madrid que va assolir més ocupació, amb el 82,6% dels apartaments oferts.

Per zones turístiques, l’illa de Mallorca va ser la destinació preferida amb 962.244 pernoctacions, així com de més ocupació, amb el 82,6%. Els punts turístics amb més nombre de pernoctacions en allotjaments turístics van ser San Bartolomé de Tirajana, Arona i Tías.

AUGMENT DEL 13,7% EN CÀMPINGS.

Pel que fa als càmpings, van registrar al juny un increment anual del 13,7% respecte al mateix mes de l’any anterior. Les de residents van augmentar un 14,4% mentre que les de no residents creixen un 12,8%. Al juny, s’ocupen el 37,5% de les parcel·les ofertes, un 5,5% més que en el mateix mes del 2016. El grau d’ocupació per parcel·les en cap de setmana va assolir el 41,3%, amb un descens anual del 4,2%.

L’Índex de Preus de Càmpings (IPAC) es va incrementar un 1,9% en taxa anual. La tarifa bungalow, amb el 42,7% en l’estructura de ponderacions, augmenta un 2,1%, respecte al mateix mes de l’any 2016.

El 44,7% de les pernoctacions en càmpings les van dur a terme viatgers no residents, sent els Països Baixos el principal mercat emissor, amb el 24,1% de les pernoctacions de no residents, un 11,1% més que al juny del 2016.

Per comunitats, Catalunya va ser la preferida, amb més de dos milions de pernoctacions, un 15,5% més en taxa anual. La Rioja, amb el 67,2%, va aconseguir el major grau d’ocupació de les parcel·les ofertes.

Per zones turístiques, la Costa Brava és la destinació preferida, amb 938.222 pernoctacions. La Costa Blanca va aconseguir la major ocupació, del 62,8% de les parcel·les ofertes, mentre que els punts turístics amb més pernoctacions són Torroella de Montgrí, Benidorm i Mont-roig del Camp.

CREIXEN MÉS D’UN 20% A CASES RURALS.

Per la seva banda, les pernoctacions en els allotjaments de turisme rural van presentar un augment anual del 20,3% amb increments del 14,5% en residents i del 32,9% de no residents. En els allotjaments de turisme rural es van ocupar el 18,4% de les places, amb un augment del 13,7% respecte al juny del 2016. El grau d’ocupació en cap de setmana es va situar en el 33,4%, amb un augment del 2,6%.

L’Índex de Preus d’Allotjaments de Turisme Rural (IPTR) va registrar un augment del 2,8% respecte al juny del 2016. Per la seva banda, la tarifa de finalització de setmana (56,6% del total) va augmentar un 2,7% en taxa anual.

Per comunitats, les Illes Balears és la destinació preferida, amb 144.399 pernoctacions, un 16% més que al juny del 2016. Aquesta comunitat també va aconseguir el major grau d’ocupació, amb el 60,6% de les places ofertes.

Per zones turístiques, l’Illa de Mallorca és la principal destinació, amb 118.384 pernoctacions. Les illes d’Eivissa i Formentera van presentar el major grau d’ocupació, amb el 68,6% de les places ofertes.

AUGMENTEN TAMBÉ EN ALBERGS.

Pel que fa als albergs, les pernoctacions van augmentar un 5,7% al juny. Les de residents van augmentar un 9,3% i les de no residents un 3,1%.

Es van ocupar el 32,2% de les places, un 1,4% més que al juny del 2016. El grau d’ocupació en cap de setmana va aconseguir el 36,4%, amb un descens del 6,8%.

Per comunitats, Catalunya és la destinació preferida, amb 95.849 pernoctacions, un 6,3% menys que al juny del 2016, i aconsegueix la major ocupació en aquest segment, amb el 47,1,5% de les places ofertes.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 6€ al mes

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor