Les operacions de comerç electrònic a Catalunya van créixer un 14,36% el 2016

  • Les operacions de comerç electrònic a Catalunya van créixer un 14,36% el 2016, fins a les 38.707, davant les 33.854 efectuades durant l'exercici anterior.

VilaWeb
Redacció
12.07.2017 - 13:11

BARCELONA, 12 (EUROPA PRESS)

Les operacions de comerç electrònic a Catalunya van créixer un 14,36% el 2016, fins a les 38.707, davant les 33.854 efectuades durant l’exercici anterior.

Així s’extreu de l’Observatori de la Logística 2016 que han presentat aquest dimecres en roda de premsa el director general de Cimalsa, Isidre Gavín; el president de Comissió de Logística Sostenible, Jordi Hereu, i la consultora de l’Institut Cerdà Jèssica Civil.

Es tracta de la XII edició d’aquesta radiografia del sector logístic a Catalunya a partir de l’anàlisi de 45 indicadors, com el pes econòmic de la logística catalana, el valor dels intercanvis comercials amb l’Estat, la logística urbana i el preu mitjà del sòl, entre d’altres.

“L’e-commerce fidelitza el client i genera un estímul de continuïtat en les compres”, ha afirmat Gavín, que ha indicat que cada vegada són més les persones que augmenten la freqüència amb la qual adquireixen béns i serveis a través d’internet.

A més, ha afegit que el nombre d’aturats en el sector del transport i l’emmagatzematge va caure un 14% l’any passat, i que la logística ha deixat de ser un sector d’ocupació massiva per a perfils poc qualificats per ser menys massiu i requerir persones especialitzades.

Hereu ha destacat que la logística s’ha convertit en un element indissociable del medi ambient i que un dels reptes pendents és avançar cap a la distribució urbana de mercaderies.

Tots dos han coincidit a destacar el potencial logístic de Catalunya, amb enclavaments com el Port de Barcelona i el Port de Tarragona, i amb el creixement continu de les exportacions catalanes de mercaderies, que van créixer un 13,6% en el primer trimestre d’aquest 2017, fins als 17.648,7 milions d’euros.

CORREDOR MEDITERRANI

Gavín ha posat l’accent a aportar valor afegit al sòl logístic, i per això ha reivindicat el Corredor Mediterrani, del queal ha desitjat que es compleixin els terminis definitivament.

“El millor valor afegit és la connectivitat amb el Corredor Mediterrani”, ha afirmat, i ha lamentat que la comercialització de sòl logístic es basi moltes vegades en criteris com el preu o la ubicació.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any
Fer-me'n subscriptor