18.05.2017 - 21:39
Tindran un cost aproximat de 300 milions d’euros i els treballs s’allargaran durant 38 mesos
MONTCADA I REIXAC (BARCELONA), 18 (EUROPA PRESS)
Les obres per soterrar la línia ferroviària R2 al seu pas per Montcada i Reixac començaran el primer trimestre de 2020, tal com ha anunciat aquest dijous l’alcaldessa de la localitat, Laura Campos, després de la reunió polític-tècnica celebrada amb el Ministeri de Foment, Adif, la Generalitat i l’Ajuntament de Barcelona.
El ministre de Foment, Íñigo de la Serna, ha detallat que l’obra tindrà un cost aproximat d’uns 300 milions d’euros i que està previst que els treballs s’allarguin durant 38 mesos, encara que ha especificat que el primer pas serà elaborar dos estudis informatius amb la declaració d’impacte mediambiental pertinent i després es redactarà el projecte constructiu, amb la finalitat de licitar les obres a la fi de 2019.
El projecte soterrará per complet el municipi –tres quilòmetres–, que aniran des del punt verd de Vallbona (Barcelona) i fins a la sortida de la C-33 de Montcada, en el municipi veí de La Llagosta, a més, tal com ha apuntat l’conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, s’afegirà la proposta de la Generalitat d’una tercera via que donarà “més seguretat i efectivitat” a Rodalies.
L’objectiu d’aquesta mesura, també serà minimitzar les afectacions, en el cas que es produeixin, i la idea és que la tercera via connecti amb l’estació de Sant Andreu Comtal (Barcelona).
CONVENI DE 2007
Camps ha avisat que “Montcada seguirà molt d’a prop tots i cadascun dels moviments” amb l’objectiu que el soterrament sigui una realitat, recordant que en 2007 es va celebrar un acte semblant, per això Rull ha demanat que no hi hagi demora entre la promesa i l’execució.
En aquest sentit, s’ha decidit que hi hagi una comissió de seguiment que trimestralment se citarà per avaluar l’evolució de les tasques i el titular de Foment ha apel·lat a aquesta òrgan com a garantia: “Si no em trauran els colors.
Campos ha dit que ara “ve molt treball” i que s’ha de conservar l’unió després de tres dècades de reivindicacions i ha rememorat les 169 víctimes que han perdut la vida en les vies del tren que hi ha en la població.
La primera edil ha afirmat que s’ha acabat “l’alta servitud a Barcelona i a la regió metropolitana” i espera que el soterrament porti profunds canvis socials i urbanístics, a causa que permetrà unir les diferents parts de la localitat separades per les vies del tren.