26.05.2017 - 14:48
El Govern català discrepa de la data i remarca que encara hi ha discussions “en elements bàsics”
BARCELONA, 26 (EUROPA PRESS)
El secretari d’Estat d’Infraestructures, Julio Gómez-Pomar, ha afirmat aquest divendres que les obres del Corredor del Mediterrani entre Múrcia i la frontera francesa estaran finalitzades a la fi de 2019 i que, a partir d’aquí, començaran les proves de via i l’homologació de maquinistes per als diferents trams.
En la IV Trobada Corredor Ferroviari del Mediterrani organitzat pel diari ‘Expansión’, ha insistit que el Govern central “farà tot el possible” perquè l’ample de via internacional entri en circulació en la data indicada, ja que és una infraestructura vital per al país.
Ha xifrat en 3.123 milions d’euros el Pressupost que el Govern estatal destinarà a la construcció de la infraestructura entre 2017 i 2020, “completant així els 17.000 milions d’euros invertits i benvolguts per a aquest projecte”.
“El Corredor del Mediterrani requereix més compromís i acció per part del Ministeri de Foment”, ha dit, remarcant que en la costa mediterrània és on es concentren els ports més importants d’Espanya i on es contribueix més al creixement del PIB espanyol.
En la trobada també han participat el conseller de Territori de la Generalitat de Catalunya, Josep Rull, i la consellera d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori de la Generalitat Valenciana, María José Salvador, que han reclamat més acció i plans d’actuació al Govern central per finalitzar les obres de la infraestructura ferroviària.
Rull ha discrepat de la data de finalització de les obres perquè encara hi ha discussions “en elements bàsics”, i ha qüestionat les inversions destinades a la construcció del Corredor Central.
“Això del Corredor Mediterrani és agotador, però no estem cansats ni aconseguiran cansar-nos”, i ha afegit que és molt complex fer realitat aquesta infraestructura amb el pensament que encara té el Govern sobre l’Espanya radial, ha dit.
INCÒGNITES
Rull ha enumerat “les incògnites” que encara té la Generalitat de Catalunya respecte al Corredor Mediterrani, entre les quals figuren la dificultat d’accés als ports catalans i la implementació total de l’ample de via internacional en els terminis marcats.
“Demanem que la distància entre el que es diu i el que es fa es retalli”, ha conclòs Rull, remarcant que l’engegada de la infraestructura ferroviària situarà Catalunya en un model de creixement econòmic sostenible i racional.
CONNECTIVITAT
La consellera valenciana María José Salvador ha assegurat que per crear riquesa al país “és vital el factor de la connectivitat” i ha dubtat sobre si l’Executiu central està fent tot el possible per complir els terminis.
Salvador ha afirmat que el Corredor Mediterrani “és una de les poques infraestructures que genera consensos en l’àmbit social, empresarial i econòmic” i ha exigit la creació d’un nou pacte nacional en infraestructures.
La trobada, moderat pel director adjunt del diari ‘Expansión’, Martí Saballs, ha comptat amb nodrida presència d’empresaris i autoritats institucionals.