Les Corts Valencianes reclamen l’AP7 gratuïta a les comarques on no hi ha alternativa eficient i segura

  • El parlament aprova una proposició no de llei que insta a fer l'autopista pública i gratuïta a partir del 2020

VilaWeb
ACN
21.03.2018 - 17:17
Actualització: 21.03.2018 - 18:34

La comissió d’obres públiques de les Corts Valencianes ha aprovat aquest dimecres, a proposta de Compromís, una proposició no de llei que insta a la Generalitat Valenciana a reclamar al govern espanyol que després del 31 de desembre del 2019, quan venç la concessió de l’autopista AP7, no la renovi ni ofereixi una de nova perquè passi així a ser pública i gratuïta.

El text assenyala que, mentre venç la concessió, els residents a les comarques de la Marina Alta, Marina Baixa i Safor han de tenir gratuïtat de pas, almenys entre els peatges de Xeresa i Benidorm, per manca d’alternatives econòmiques i ràpides de transport per carretera. Així mateix, la PNLL insta el govern espanyol a bonificar tots els usuaris i usuàries de les vies amb peatge que passin pel País Valencià, els trams afectats per obres o que siguin gratuïts mentre hi hagi obres, i s’actuï d’igual manera en trams amb obres a la N332 i N340, alternatives gratuïtes a l’AP7.

La proposició també insta el govern espanyol a què els vehicles pesats tinguin gratuïtat de pas per les vies amb peatges en el seu recorregut entre els peatges de Favara i el Cap Roig, a Torrevella. En opinió del diputat de Compromís Josep Nadal ‘la gent de les comarques per on passa l’autopista ja l’hem més que pagada de les nostres butxaques, i és una burla que el ministre De la Serna plantegi que, tot i no renovar la concessió, continuï sent de pagament’.

Nadal ha recordat que aquesta concessió acabava a finals del 1996, ‘i es va prorrogar gràcies al PP fins al 31 de desembre del 2019, per a fer un favor als seus amics’. ‘Tot i això en l’actual escenari de rescats d’autopistes, el govern d’Espanya es planteja rescatar fins a nou autopistes, la gran majoria, de servei a Madrid, mentre que al País Valencià el maltracta amb un finançament deficient i una manifesta falta d’inversions en infraestructures, entre les quals es troba aquesta. Aquí no parlem d’afavorir a empreses amigues del PP, sinó d’ajudar les persones que es juguen la pell cada vegada que han d’agafar el cotxe per a transitar entre les Marines i la Safor’ ha considerat el diputat.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 6€ al mes

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor