Les 5 perles de les 10 en 2 minuts

VilaWeb

Redacció

29.12.2015 - 21:45
Actualització: 29.12.2015 - 22:36

1a perla. Les millors imatges capturades amb càmeres GoPro del 2015. La casa de càmeres compactes i d’alta definició GoPro s’ha afegit, com era previsible, a la fal·lera de resumir l’any que som a punt de deixar enrere. Ha fet un vídeo de cinc minuts en què es concentren alguns dels millors moments capturats per usuaris de tot el món.

Hi ha fragments de vídeos d’esportistes fent filigranes en escalada, amb surf de neu, amb bicicleta o amb patinet; també hi apareixen paisatges espectaculars i animals enmig de la natura, a la mar i a la muntanya; filmacions de ciutats amb drons; concerts multitudinaris des de punts de vista diferents; curses de motos i cotxes amb perspectives increïbles


2a perla. L’enginyós anunci nadalenc de Scrabble amb anagrames de mots negatius. Per a celebrar les festes nadalenques, la casa del famós joc de paraules Scrabble ha fet això, justament: jugar amb les paraules. En un vídeo especial de Nadal, ha recorregut als anagrames (els mots formats per la transposició de les lletres d’un altre mot) d’una manera ben enginyosa: partint de les lletres de tot un seguit de paraules amb sentit negatiu, l’anunci n’acaba obtenint missatges positius i adequats a l’època.

Descobriu, doncs, com les paraules angleses ‘violence’, ‘silent’, ‘monster’, ‘fluster’, ‘misfortune’ i ‘untied’ es van transformant, en el mateix relat, en conceptes molt més positius. Ho teniu en aquest vídeo:


3a perla. Una xarxa social en occità per a descobrir indrets i fets d’Occitània. Tal com informa el Jornalet, aquest mes de desembre ha nascut una jove xarxa social que, gràcies a la col·laboració dels usuaris, recomana tot d’indrets i fets d’Occitània (i alguns de més enllà) en llengua occitana. Es diu BaRuLa.de i és una mena de guia turística i de xarxa social col·laborativa. En format de mapa interactiu, va afegint informacions sobre llocs, racons i esdeveniments d’interès de tot el país, en la seva llengua.

Segons Danís Chapduelh, l’autor de BaRuLa.de, l’objectiu de la xarxa és de ‘redescobrir de manera innovadora les petites històries que fan la història del país, fer vida social i contactes, intercanviar coneixements i passejar per Occitània i més enllà’.


4a perla. Pirategen un plafó publicitari gegant al centre de Brussel·les. Un gran plafó publicitari dalt d’un edifici de la plaça Brouckère, al centre de Brussel·les, va canviar l’anunci lluminós de Coca-Cola per una cara de trol. Va ser una acció d’un grup de hackers ara fa uns quants dies: van aconseguir d’entrar a l’edifici, accedir al lloc on hi havia l’ordinador que controla la publicitat del plafó més gran de tota la ciutat i fer-hi aparèixer la famosa imatge de ‘trollface’.

L’acció fou enregistrada en vídeo, que s’ha fet públic aquesta setmana. Al començament, un encaputxat comenta en anglès: ‘Hem pogut veure fa poc la pantalla de Coca-Cola a Brussel·les. Hem preparat una cosa que provarem tot seguit’:


5a perla. Les deu sèries més piratejades del 2015. Quan s’acaba l’any sempre surten classificacions de tota mena. També n’hi ha un sobre les deu sèries de televisió més piratejades, que encapçala ‘Joc de trons‘ davant de ‘The Walking Dead‘.

Vegeu tota la llista:

1) ‘Joc de trons’ (HBO): 14.400.000 descàrregues / 8.110.000 espectadors.
2) ‘The Walking Dead’ (AMC): 6.900.000 descàrregues / 15.780.000 espectadors.
3) ‘The Big Bang Theory’ (CBS): 4.400.000 descàrregues/ 18.300.000 espectadors,
4) ‘Arrow’ (The CW): 3.900.000 descàrregues / 3.920.000 espectadors.
5) ‘The Flash’ (The CW): 3.600.000 descàrregues / 4.010.000 espectadors.
6) ‘Mr. Robot’ (USA Network): 3.500.000 descàrregues / 1.750.000 espectadors.
7) ‘Vikingos’ (History Channel): 3.300.000 descàrregues / 5.010.000. espectadors.
8) ‘Supergirl’ (CBS): 3.000.000 descàrregues / 12.960.000 espectadors.
9) ‘The Blacklist’ (NBC): 2.900.000 descàrregues / 10.110.000 espectadors.
10) ‘Suits’ (USA Network): 2.600.000 descàrregues / 2.380.000 espectadors.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor