Les 5 perles de les 10 en 2 minuts

VilaWeb
Redacció
24.11.2015 - 21:25
Actualització: 25.11.2015 - 00:11

1a perla. El vídeo més espectacular que ha vist mai Kilian Jornet. El corredor de curses de muntanya Kilian Jornet ha compartit aquesta tarda un vídeo amb el text: ‘Un dels vídeos més espectaculars que he vist mai.’ L’enllaç portava a un vídeo inserit a Facebook per RedBull Adventure, on es pot veure una àguila que prova de caçar uns isards. Les bèsties es defensen en una lluita aferrissada mentre s’estimben per una tartera. Vegeu-lo a continuació:

tmtt.movAdler vs. Gämse – damit hat die Gams nicht gerechnet! Wie Brüder im Wind ab 29. Januar 2016 im Kino.

Posted by RedBull.com Adventure on dimarts, 24 / novembre / 2015


2a perla. Un noi de catorze anys bat el rècord del món de resolució del cub de Rubik: 4,9 segons. Sembla impossible, però és ben cert: un noi nord-americà de catorze anys, Lucas Etter, ha batut el rècord del món de resolució del conegut joc del cub de Rubik. Hi ha trigat tan sols 4,9 segons i ha rebaixat, doncs, de tres dècimes el rècord anterior, que era de 5,253 segons. Aquest nou rècord es va fer al River Hill Fall de Clarksville, Maryland.

Aquest és el vídeo del rècord anterior:


3a perla. El popular ‘Saturday Night Live’ es va passar un any rient-se de la mort de Franco. Arran del quarantè aniversari de la mort de Francisco Franco, que es va commemorar divendres passat, molts usuaris han compartit un vídeo del programa nord-americà ‘Saturday Night Live’, que es va passar tot el 1975 rient-se de la mort del dictador. Chevy Chase, un dels guionistes més coneguts del programa, aquell any presentava una secció que simulava un telenotícies. Després de la mort de Franco, Chase va repetir programa rere programa el comunicat de la seva mort en to burleta i humorístic, fins a derivar en bromes surrealistes. ‘La nostra notícia d’aquesta nit: el generalíssim Francisco Franco és críticament mort des de fa onze setmanes’, diu en una de les moltes bromes.


4a perla. Google us convida a elegir de quin costat de la força sou. Pocs films havien aixecat tanta expectació com el setè de la sèrie de ‘La guerra de les galàxies‘. Abans d’estrenar-se, el mes vinent, han aparegut campanyes de promoció de tota mena i format. Una de les més impressionants és la que ha preparat Google, en col·laboració amb Lucasfilm i Disney.

Es tracta d’un portal especial del cercador on els fans de ‘Star Wars‘ han d’elegir cap a quin costat de la força es decanten, el lluminós o el fosc. Fet el pas, l’experiència d’interacció amb els principals serveis i aplicacions de Google (com Gmail, Maps, Waze, Translate, Calendar, YouTube, Chrome…) es transformen i s’adapten segons el costat elegit.

La funció ‘Star Wars’, només la poden activar els usuaris particulars de Google (no funciona amb els comptes d’empresa ni els educatius), i es pot canviar del costat de la força sempre que es vulgui. També es pot desactivar quan es vulgui, tot i que l’aparença galàctica desapareixerà automàticament l’1 de febrer de 2016 per a tothom.


5a perla. ERC patenta la primera manifestació virtual de la història. ERC ha impulsat una manifestació virtual pels carrers de Madrid per donar suport als candidats que es presenten a les eleccions del 20-D. És una acció simbòlica que només transcorrerà per internet i no tindrà presència física a Madrid. A la web defensaelteuvot.cat, qui vulgui s’hi pot inscriure i indicar per quin motiu ERC s’ha de presentar a les eleccions. La web també dóna la possibilitat de manifestar-se virtualment en llocs emblemàtics de la capital espanyola com ara les torres Kio; la seu del PP, al carrer de Gènova; la del PSOE, al de Ferraz; l’Hotel Palace; el Tribunal Constitucional; i el Congrés dels Diputats.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 6€ al mes

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor