22.06.2017 - 18:11
|
Actualització: 23.06.2017 - 03:26
VALÈNCIA, 22 (EUROPA PRESS)
Fàcil i ràpid de cuinar, baix en calories i, sobretot, innovador. Estos són els ‘ingredients’ d”UpCake’, el “bescuit del futur” creat per Food Design, una spin off de la Universitat Politècnica de València (UPV), i ThinkersCo, que ha aconseguit el Premi Pascual a la Millor Start-Up, en la modalitat de Nutrició i Salut.
Els experts Purificació García i Xavier Martínez, integrants de Food Design i professors de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Agronòmica i del Medi Natural, de la UPV, han arreplegat el guardó, que “suposa una gran alegria i un gran desafiament”.
“D’una banda, vam demostrar que l’alimentació pot ser innovadora i, per un altre, ara tenim el repte de llançar el producte. Ja està desenvolupat i ha passat les proves industrials, ara solament queda comercialitzar-lo”, destaquen els professors en un comunicat.
UpCake és un innovador bescuit que acosta els valors de l’alta cuina tant a la restauració de proximitat com a la cuina de casa. En este producte es barreja tradició i innovació en una massa de bescuit adaptada per a la seua incorporació en un envàs en esprai. Per a elaborar-lo solament fa falta un minut al microones.
“És un brioix perfecte per a ampliar la carta de postres d’un restaurant, impressionar als amics en un sopar o donar-te el gust de menjar un ric bescuit amb un menor contingut calòric”, destaca Purificación García.
Per a fer-se amb el guardó, UpCake ha competit amb 360 propostes de tota Espanya: ja havia quedat primer finalista en la primera fase i ara s’ha alçat amb la victòria en la ronda definitiva dels premis que s’ha celebrat este matí.
SABORS DE XOCOLATA, GINGEBRE I MOJITO
UpCake es presenta, a més, amb una àmplia gamma de varietats, tant dolces –de xocolata, avellana o llimó– com a salades, des de carlotes o espinacs, fins a tomaca i fins i tot UpCake de gingebre per a Nadal o la de mojito per a l’estiu. “No posem fre a la imaginació”, conclou Xavier Martínez.
Els premis Pascual busquen nous productes (d’alimentació i begudes), formats i envasos, ingredients, sistemes de processament, sistemes de dispensació, IoT… en definitiva, solucions que donen valor afegit als consumidors en forma de producte, servici, informació, etc. en els camps d’estils de vida saludable.
A més de la dotació en metàl·lic, de 5.000 euros,, el guardó consistix en sessions mensuals de mentoring amb directius de Pascual, accés al programa Global Entrepreneur d’IBM (valorat en 12.000 euros), en servicis d’acceleració i desenvolupament de negoci a càrrec de Telefónica i en el suport del web Socios Inversores.