29.06.2016 - 17:22
|
Actualització: 05.07.2016 - 18:11
VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)
L’Acadèmia Valenciana de la Llengua (AVL), en col·laboració amb el Consell Escolar Valencià, han posat en marxa la primera edició de la campanya ‘Un tràiler de lectura en equip’, que té com a objectius promoure la lectura com a element clau per a l’aprenentatge i fomentar l’ús del valencià, el treball en equip i la utilització responsable de les xarxes socials.
La iniciativa consistix a crear equips que compartisquen les seues lectures a través de les xarxes socials i que creen un vídeo en forma de tràiler cinematogràfic sobre el llibre escollit, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.
La campanya s’ha presentat este dimecres al monestir de Sant Miquel dels Reis, en un acte que ha comptat amb la presència del president de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, Ramon Ferrer; la presidenta del Consell Escolar Valencià, Encarna Cuenca; i el director general de Política Lingüística i Gestió del Multilingüisme, Rubén Trenzano.
Més d’un centenar d’assistents han estat testimonis en la formació simbòlica d’un primer equip amb representants de la comunitat educativa. L’acte ha comptat també amb les actuacions dels músics Vicent Torrent i Miquel Gil que han musicat el poema ‘La rosa de paper’, d’Estellés, un text que ha constituït el fil conductor de la presentació.
En la seua intervenció, el president de l’AVL, Ramon Ferrer, ha destacat “la necessitat d’estima, de cura i de compromís per la nostra llengua i per la nostra literatura”. Una campanya com esta, ha dit el president de l’AVL, és “una bona contribució a la difusió i la promoció del valencià en tots els àmbits socials”.
Per la seua banda, la presidenta del Consell Escolar Valencià, Encarna Cuenca, ha subratllat que “la lectura és la principal eina d’aprenentatge i cal que els xiquets i les xiquetes lligen per a ser ciutadans participatius”.
Tot i això, ha indicat que “la lectura tradicional ha canviat i hem de parlar de pantalles, formats, hipervincles o textos discontinus”. Per això, “necessitem saber què, com i amb qui lligen els xiquets per a aconsellar noves maneres de promoure la lectura en l’educació”, ha indicat.
‘Un tràiler de lectura en equip’ és una iniciativa que pretén promoure l’hàbit lector creant equips de lectura, ja siga a l’àmbit familiar, el centre educatiu, les biblioteques o els municipis, amb l’objectiu de compartir lectures a través de les xarxes socials, sobretot Twitter i també YouTube, on els equips han de publicar un tràiler audiovisual sobre el llibre escollit.
SET CATEGORIES
El concurs té set categories diferents i els guanyadors i finalistes dels diferents apartats rebran una tauleta i un bo de productes culturals. A més, tots els participants rebran un obsequi.
Per a participar cal formar un equip amb un màxim de sis persones que incloga una persona adulta i inscriure’s a partir de juliol. La participació és realitza a través de Twitter, per tant, s’ha de crear un compte amb un nom i una imatge que definisca l’equip i elegir el llibre que es llegirà.
Després, l’equip haurà de publicar quatre tuits amb imatges adjuntes que responguen les següents preguntes: en quin format, on, quan i amb qui s’ha llegit el llibre. Finalment, cal fer un vídeo de 90 minuts que il·lustre la lectura en format tràiler de pel·lícula i que cal publicar-lo en YouTube.