L’audiència del missatge de Felipe VI registra el seu mínim històric amb 5.822.000 espectadors i 57,6% de quota

  • El tercer missatge nadalenc del Rei va registrar una audiència mitjana de 5.822.000 espectadors i un 57,6% de quota de pantalla en el conjunt del total de cadenes que el van emetre en directe, fet que suposa el pitjor registre dels últims 18 anys, segons un estudi de Barlovento Comunicación amb dades de Kantar Media.

VilaWeb

Redacció

26.12.2016 - 13:51
Actualització: 26.12.2016 - 22:50

MADRID, 26 (EUROPA PRESS)

El tercer missatge nadalenc del Rei va registrar una audiència mitjana de 5.822.000 espectadors i un 57,6% de quota de pantalla en el conjunt del total de cadenes que el van emetre en directe, fet que suposa el pitjor registre dels últims 18 anys, segons un estudi de Barlovento Comunicación amb dades de Kantar Media.

Amb relació a 2015, aquest resultat suposa un descens de 844.000 espectadors i 7,5 punts de quota de pantalla.

La televisió autonòmica de Catalunya, TV3, no ha emès aquest any el missatge, però sí que ho va fer el 2015, quan va obtenir 240.000 espectadors d’audiència mitjana i 3,6% de quota.

Segons les dades facilitades per Barlovento, des de 1998 el discurs que ha acumulat una audiència major va ser el de l’any 2000, quan el missatge del rei Joan Carles va ser vist per 9.140.000 espectadors (87,2% de quota de pantalla), mentre que aquest any ha estat el de menor audiència.

El primer discurs de Felip VI en 2014 va aconseguir 8,2 milions d’espectadors, i un 73,4% de quota de pantalla, mentre que l’any anterior el discurs del seu pare Joan Carles s’havia convertit en el menys vist des que s’enfronten les audiències, amb un 60,4% de quota de pantalla i 6.580.000 espectadors.

Tot i això, el d’aquest any ha registrat resultats pitjors, amb 5.820.000 espectadors i 57,6% de quota de pantalla, la qual cosa el converteix en el menys vist des que s’enfronten les audiències.

En aquesta baixada progressiva d’espectadors hi influeix el fet que el nombre de cadenes que emeten el missatge també ha caigut durant els últims anys.

En concret, mentre el 2010 el discurs era emès per 33 cadenes, en 2015 va baixar fins a 23 i aquest any han estat 25.

AUDIÈNCIA PER CADENES

De les 25 cadenes nacionals i autonòmiques que van emetre el discurs de Felip VI aquest 2016, la que va congregar una major audiència mitjana va ser La 1 (1.937.000 televidents i 19,2% de quota), seguida per Telecinco (1.107.000 i 11,0%) i Antena3 (1.063.000 i 10,5%).

TV3 no ha emès aquest any el missatge (el 2015: 240.000 espectadors d’audiència mitjana i 3,6% de quota en la representació del conjunt total) però sí ho van fer Cuatro, CYL7 i Real Madrid HD.

En el conjunt de totes les cadenes que van emetre el missatge, l’audiència acumulada ha pujat a 6.950.000 espectadors, el que significa que prop del 16% de la població espanyola va veure un mínim d’un minut del missatge del Rei Felip VI.

El consum televisiu en la franja compresa entre les 21.00 i les 21.13 hores, quan es va emetre el missatge, ha estat de 10.099.000 espectadors, és a dir, 143.000 televidents menys.

La 1 ha estat la cadena líder en ambdós sexes i en els més grans de 25 anys, mentre que Antena3 ha estat líder en els joves de 13 a 24 anys i Clan en els nens de 4 a 12 anys, amb la pel·lícula “Happy Feet 2”.

Per regions, La 1 va liderar a Madrid, València, Castella-La Manxa, Aragó, Astúries, Balears, Múrcia, Castella i Lleó, així com el ‘Target Comercial’.

A Galícia, l’emissió més vista i líder ha estat el missatge a TVG, mentre que al País Basc l’opció líder ha estat ETB2 amb el ‘Teleberri 2’ (20,3%) i a Catalunya TV3 amb el ‘Telenoticies Vespre’ (18,4%).

El discurs va obtenir les millors quotes de pantalla entre les dones i els més grans de 45 anys, així com en les comunitats autònomes de Castella i Lleó (72,3%), Astúries (69,1%) i Andalusia (68,5%).

En relació amb l’any passat, les cadenes que van mostrar un creixement d’audiència en la retransmissió del missatge són les autonòmiques, com TVG, CSUR, CMM, TPA, IB-3 i Telemadrid, mentre que les cadenes que més van perdre van ser Telecinco, Antena3 i La 1.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor