21.04.2022 - 18:10
El Port de València va publicar ahir un nou projecte de construcció de la nova terminal nord de contenidors en el qual fixa el cost de l’ampliació en 542 milions d’euros. També estableix que les obres duraran cinquanta-vuit mesos i que, per tant, s’allargaran fins al 2027.
L’Autoritat Portuària de València (APV) ha assenyalat que el projecte compta amb un informe favorable de Ports de l’Estat, organisme que depèn del ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana. Tot i això, no es definitiu perquè aquest organisme ha emès recomanacions que caldrà incloure en el projecte.
La nova terminal tindrà una superfície d’unes 137 hectàrees i 1.970 metres de línia d’atracament, amb capacitat per a cinc milions de contenidors. Estarà totalment electrificada, cosa que minimitzarà les emissions de CO₂ en un 98% mitjançant el subministrament elèctric als bucs.
Per altra banda, el projecte publicat també afegeix el trasllat de l’antic far a un indret proper a la ciutat encara per determinar. Diu que, entre d’altres coses, es mantindrà l’estructura, la torrassa i la llanterna.
Ports de l’Estat també declara en el seu informe que el projecte no necessita una nova declaració d’impacte ambiental (DIA). Diu que el projecte presentat ahir no presenta modificacions respecte a l’original amb efectes addicionals als ja considerats sobre el medi ambient.