L’Ajuntament planteja avantprojectes per cobrir parcialment la Ronda de Dalt però no soterrarla

  • Les obres a Vall d'Hebron comencen el dimecres i deixaran la Ronda amb dos carrils per sentit

VilaWeb
Redacció
17.07.2017 - 20:49

Les obres a Vall d’Hebron comencen el dimecres i deixaran la Ronda amb dos carrils per sentit

BARCELONA, 17 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de Barcelona ha elaborat els avantprojectes per cobrir parcialment la Ronda de Dalt per trams entre la plaça Alfons Comín fins a la Meridiana, amb dues opcions per al tram entre l’avinguda Jordà i la plaça Karl Marx: un amb cobertures parcials i passarel·les, i un altre amb la proposta del govern de l’exalcalde Xavier Trias per cobrir i soterrarla totalment.

La tinent d’alcalde d’Ecologia, Urbanime i Mobilitat, Janet Sanz, ha destacat aquest dilluns en declaracions als mitjans que la cobertura parcial a Horta-Guinardó costaria prop de 220 milions d’euros, mentre que la de cobrir i soterrar la via en aquest tram ascendiria a uns 390, i ha assegurat que totes dues opcions redueixen la fractura urbana a Gràcia, Horta-Guinardó i Nou Barris.

El Govern d’Ada Colau ha presentat als veïns els avantprojectes, i iniciarà un procés de reflexió per valorar les diverses opcions: la de l’anterior mandat preveu soterrar part de la via deprimint el seu nivell –el Metro passa per sota, per la qual cosa hauria de desviar-se–, mentre que el posterior planteja cobertures parcials, per connectar barris i avançar cap a un espai “més amable i habitable”.

DUES OPCIONS PER HORTA

El districte d’Horta-Guinardó preveu un primer tram entre l’avinguda Vallcarca i el carrer Harmonia –en el qual s’inclou la connexió entre el mercat i l’institut de Vall d’Hebron–, que es cobriria gairebé totalment tant amb el projecte de l’anterior mandat com l’últim, mentre que en el segon tram, d’Harmonia a Karl Marx, l’anterior preveu el soterrament i l’últim planteja construir tres passarel·les.

Les passarel·les entre Harmonia i Karl Marx tindrien un cost de 64,7 milions i una durada de set anys, mentre que el soterrament d’aquest tram costaria uns 159 milions i s’executaria en set anys; el cost seria de 161 milions per cobrir el tram entre Vallcarca i Harmonia amb l’última proposta, i de 231 milions amb la del govern de Trias, opció que exigeixen els veïns.

A Gràcia s’actuarà als barris de Vallcarca i els Penitents, amb una cobertura total des del carrer Josefa Rosich fins a l’avinguda Vallcarca, en dos trams: una primera fins a la carretera de l’Arrabassada, en el qual es podrien situar equipaments, i una segona fins a l’avinguda Vallcarca, amb una zona urbanitzat amb arbres i espais verds.

L’avantprojecte preveu que aquesta intervenció a Gràcia tingui un cost de prop de 30 milions d’euros i una durada d’aproximadament quatre anys i mitjà, amb un any per al primer tram i tres i mig per al segon.

Quant a les zones que queden per cobrir a les zones de Nou Barris de Verdum, Via Júlia i l’avinguda Meridiana, l’avantprojecte preveu una inversió total de 77,6 milions, amb 25,5 per a actuacions en túnels i cobertures existents entre la plaça Karl Marx i el carrer Almansa.

Els avantprojectes encarregats pel govern de Colau implicarien una cobertura de la Ronda a Gràcia del 90%, amb 623 metres; del 85% a Horta entre Vallcarca i Harmonia amb 1.263 metres, i del 94% a Nou Barris, amb 2.192 metres, mentre que a Horta entre Harmonia i Karl Marx es plantegen les tres passarel·les de connexió, amb un preu total d’uns 333 milions d’euros.

El Govern d’Ada Colau seguirà estudiant possibles actuacions al tram de la Ronda de Dalt entre la plaça Comín i el parc de l’Oreneta, a Sarrià-Sant Gervasi, cosa que analitzarà amb la comissió de seguiment de la Ronda de Dalt, l’òrgan participatiu en el qual s’aborda l’actuació, i en el qual veïns han expressat el seu malestar i la seva exigència de cobrir i soterrar la via al seu pas per Horta-Guinardó.

Sanz ha destacat que, després d’abordar l’assumpte amb els veïns i aconseguir un consens, la intenció del Govern municipal és encarregar projectes executius de cara a propers mandats, per la qual cosa ha advocat per aconseguir un acord polític que comporti el compromís que les obres s’executin, ja que impliquen “una reserva pressupostària importantíssima” per almenys dos o tres mandats.

INICI A VALL D’HEBRON

Les obres per cobrir un tram entre el barri de Sant Genís dels Agudells i la Teixonera per connectar l’institut amb el mercat de la Vall d’Hebron començaran aquest dimecres, moment des del qual la Ronda de Dalt perdrà un carril de circulació per sentit durant els treballs i fins el 11 de setembre, època en la qual hi ha menys intensitat de trànsit.

Aquests treballs inclouran la construcció de fonaments i el mur estructural, i al gener del 2018 s’iniciaran les obres dels dos murs laterals per col·locar les lloses prefabricades de cobertura, que serà de 180 metres: “Som el primer Govern que ha posat sobre la taula 15 milions d’euros i el primer que cobrirà una part de la Ronda de Dalt”, ha defensat Sanz.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any
Fer-me'n subscriptor