29.09.2016 - 17:17
|
Actualització: 30.09.2016 - 13:16
VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)
El ple l’Ajuntament de València ha acordat este dijous per unanimitat, a la sessió ordinària de setembre, crear una línia de subvencions destinada als autònoms, les microempreses i les xicotetes empreses de la ciutat afectades per la pujada de l’Impost de Béns Immobles (IBI) plantejada pel govern local als comerços que ocupen locals amb un valor cadastral a partir dels 250.00 euros.
Les ajudes acordades no estan dirigides a subvencionar el pagament de l’IBI però ajudaran estos xicotets comerços a compensar l’increment de l’esmentat impost. Alhora, amb elles s’atenen les protestes que este col·lectiu havia fet per l’augment del tribut i es llimen les diferències sorgides respecte a este tant en el si de l’executiu municipal –el PSPV demanava que la pujada es produïra a partir dels 350.000 euros de valor cadastral front a criteri de Compromís i de València en Comú de fixar-ho en els 250.000 euros– com amb els partits de l’oposició, PP i Ciutadans (C’s).
L’acord tancat al ple pels cinc partits polítics que conformen la corporació local s’ha aconseguit a partir de la moció alternativa presentada pel regidor d’Hisenda, Ramón Vilar, a les mocions presentades al ple pel PP i C’s. El grup municipal popular demanava que la pujada de l’IBI s’aplicara a partir d’un valor cadastral per a ús comercial d’un milió d’euros o que el tipus de gravamen diferenciat de l’1,10% s’aplicara a partir dels 350.000 euros. Ciutadans plantejava en la seua proposta esta última qüestió.
Així, el ple ha decidit en acceptar l’alternativa de Vilar per a “col·laborar a la promoció de la competitivitat i millora del comerç”, crear “una línia de subvencions específica destinada a la promoció econòmica i comercial per a aquells comerços que ocupen locals, el valor cadastral dels quals estiga entre 250.000 i 350.000 euros” que “anirà sobretot destinada a aquells comerços, la titularitat dels quals corresponga bé a autònoms, a microempreses o petites empreses”.
Alhora, l’acord inclou crear “un programa de turisme de shopping” que “contribuïsca a oferir als visitants una oferta comercial atractiva”, a més de preveure en el pressupost de l’Ajuntament de 2017 incrementar “les partides destinades a la promoció específica del comerç”.