01.09.2017 - 09:36
Valora positivament els resultats d’una campanya de sensibilització iniciada al febrer
BARCELONA, 1 (EUROPA PRESS)
L’Ajuntament de Barcelona ha assegurat que l’impacte d’una campanya de sensibilització per a la neteja de la via pública iniciat al febrer ha registrat “millores en la percepció dels ciutadans en la neteja de Barcelona”.
La tinent d’alcalde d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat, Janet Sanz, ha explicat en roda de premsa que el Govern municipal va impulsar la mesura després d’observar que la neteja de la ciutat ocupa el desè lloc en la llista de problemes dels barcelonins.
Ha detallat que la campanya –que es perllongarà fins al gener– està dirigida a veïns, persones que visiten la ciutat, entitats de propietaris d’animals de companyia i activitats econòmiques de la ciutat, en concret als comerços dedicats a la restauració.
En els primers mesos de la seva aplicació, un centenar d’informadors han contactat amb 108.072 ciutadans i 13.802 comerços de Barcelona, i han realitzat un control de la gestió de residus dels establiments en la cerca d’infraccions o males pràctiques.
Un 75% dels comerços han corregit les seves “males praxis” durant la presència dels informadors sense la necessitat de sancions, segons ha explicat Sanz, i l’Ajuntament ha observat increments en la recollida de cartrons i altres residus d’entre un 3 i un 11%.
863 PUNTS DE CONTROL
La campanya del consistori ha realitzat el seguiment d’un total de 863 punts repartits entre els districtes de la ciutat, on s’han observat “problemàtiques” relacionades amb el manteniment dels carrers, com a excrements de gos i el mal ús dels contenidors.
En concret, les deposicions canines representen un 48% d’aquests problemes i l’acumulació de borses d’escombraries domèstiques el 35%, mentre que les borses industrials i els mobles i andròmines velles representen el 8% i el 9%, respectivament.
El Govern d’Ada Colau ha observat entre març i abril millores de més d’un 25% en els punts d’atenció de la ciutat des de l’inici de la campanya, sent abril el mes que millors resultats ha obtingut, amb un 35,11% de millora.