05.09.2016 - 15:04
BARCELONA, 5 (EUROPA PRESS)
L’Ajuntament de Barcelona ha posat en marxa aquest dilluns els canvis de mobilitat que permetran alliberar una gran quantitat d’espai públic a l’interior de la ‘superilla’ del Poblenou, i ha assegurat que a partir del 12 de setembre més de 200 estudiants i els veïns del barri “acordaran amb el consistori l’ús que se li donarà a l’espai alliberat”.
En declaracions als mitjans, la regidora de mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, Mercedes Vidal, ha explicat que amb aquestes noves actuacions de mobilitat s’han guanyat “al voltant de 8.500 metres quadrats per als transeünts” i per a l’ús públic.
Ha explicat que tots els vehicles poden entrar a la ‘superilla’, compresa entre els carrers Badajoz, Pallars, Llacuna i Tànger, tot i que el que no se’ls permet és “creuar-la com es feia abans”.
Vidal ha afegit que aquesta és la primera ‘superilla’ que s’implanta al teixit del pla Cerdà de Barcelona, i ha comentat que el barri de Gràcia va ser pioner en la implementació d’aquesta iniciativa el 2006.
Alhora, ha afirmat que, seguint el Pla de Mobilitat de Barcelona aprovat el 2014, l’objectiu és “implantar ‘superilles’ en tota la ciutat”, i que en aquest mandat l’executiu barceloní se centrarà en la trama de l’Eixample, a ampliar l’espai dedicat a aquest projecte a Gràcia, i en diversos barris de la ciutat com Horta-Guinardó i Nou Barris.
DESEQUILIBRI
Segons Mercedes Vidal, s’ha percebut un gran desequilibri a Barcelona perquè la majoria de ciutadans es desplaça caminant per la ciutat, i els vehicles, que són un número menor, ocupen un espai més gran, per la qual cosa es pretén redistribuir l’espai i crear un nou equilibri per una “qüestió de justícia urbana”.
Per als primers dies d’implantació de la ‘superilla’ s’ha desplegat una actuació especial amb informadors al carrer i agents de la Guàrdia Urbana que explicaran els nous canvis en la circulació als conductors, i a més s’ha realitzat un bustiada informatiu per als veïns de la zona.
El director de l’Agència d’Ecologia Urbana de Barcelona, Salvador Rueda, ha explicat que les ‘superilles’ pretenen ser una mesura per reduir l’impacte que té el trànsit vehicular en la salut de les persones i “evitar els 3.500 morts prematurs a l’any” que hi ha a Barcelona i en el seu cinturó metropolità per contaminació.
També ha afegit que, si es realitzen totes les ‘superilles’ que hi ha projectades, s’alliberaran més de “set milions de metres quadrats en tota la ciutat”, segons ell.
REACCIÓ VEÏNAL
Alguns veïns han criticat que amb la nova reordenació del trànsit els carrers semblen un circuit, han lamentat que hagin canviat les parades d’autobusos instal·lant-les més lluny, i que s’hagin perdut unes 50 places d’aparcament per la qual cosa es veuran “obligats a haver de comprar un pàrquing”, segons una veïna.
Altres han aprovat la iniciativa del consistori, i han percebut la nova mesura com la “possibilitat de tenir més espai per circular amb bicicleta”, per a l’oci i la trobada veïnal.