24.05.2017 - 12:47
Va tancar l’exercici 2016 amb una facturació de 133,5 milions, un 7,9% més
BARCELONA, 24 (EUROPA PRESS)
Laboratoris Ordesa, amb seu a Sant Boi de Llobregat (Barcelona), preveu créixer aquest 2017 un 12,8% després de tancar l’exercici passat amb una facturació de 133,5 milions (+7,9), un creixement que es veurà impulsat per l’inici de la comercialització dels seus productes a Indonèsia i Filipines, així com pel llançament de nous productes.
Així ho han explicat aquest dimecres en roda de premsa el conseller delegat de Laboratoris Ordesa, Joan Permanyer, i el director d’Unitat de Negoci d’Espanya, José J.Alonso, que han indicat que l’ebitda es va situar l’any passat en 12,8 milions.
Les vendes internacionals (+9,5%) ja representen un 46,6% de la xifra de negoci gràcies a l’entrada en mercats com Jordània, Egipte, Líban i Vietnam, i la companyia ja està present en 20 països dels quatre continents.
Laboratoris Ordesa, que el 2018 celebrarà el seu 75è aniversari, és líder a Espanya en alimentació infantil amb la marca de llets Blemil, que té una quota de mercat del 24%, i els cereals Blevit, amb un 47,6%.
DIVERSIFICACIÓ DE NEGOCI
No obstant això, Permanyer ha comentat que el mercat d’alimentació infantil a Espanya, a diferència d’altres països, és decreixent perquè hi ha menys naixements, la qual cosa ha impulsat la companyia a diversificar el seu negoci entrant en el segment dermatològic i en complements alimentosos i de benestar.
Així, Laboratoris Ordesa va llançar el 2016 Pediatopic, una línia dermatològica per a la cura de la pell atópica infantil que Preval-Derm ha dissenyat en exclusiva per a la companyia i que en el que va d’any ha facturat 200.000 euros a Espanya.
A aquesta línia dermatológica, que traurà a la venda aquest any algun producte més, se sumen els complements pediàtrics Omegakids Immunoglukan, DHAVit i Symbioram; els complements alimentosos FerVit i Blenuten; la línia de complements per al benestar femení DonnaPlus+, que va créixer un 60% l’any passat, i els suplements nutricionals per a adults FontActiv, que van duplicar les seves vendes respecte al 2015.
Actualment, totes aquestes línies es reparteixen un 10% de la facturació global de Laboratoris Ordesa, i el 90% restant es concentra a Blemil i Blevit, si bé, de cara al 2020, quan la companyia preveu aconseguir i fins i tot superar els 200 milions d’euros i que les vendes internacionals depassin les nacionals, es calcula que aquests percentatges canviïn i les noves línies passin a representar un 25% enfront del 75% del negoci tradicional.
“ATENTS” A ADQUISICIONS
A més, Permanyer ha indicat que la companyia, està atenta a possibles adquisicions per impulsar el creixement orgànic: “Analitzem principalment ofertes a Espanya que generin sinergies especialment amb les noves àrees de negoci”.
En l’actualitat, Laboratoris Ordesa inverteix l’equivalent al 3% de la facturació en R+D+i i impulsa una mitjana de 15 nous productes nous a l’any.
La companyia, propietat de la família Ventura i que té una plantilla de 300 empleats, compta amb una planta de cereals a Sant Boi de Llobregat i té una altra làctica a Monells (Girona), situada en les instal·lacions de l’Institut d’Investigació i Tecnologies Agroalimentàries de la Generalitat (Irta), mentre que el seu centre d’investigació se situa en el Parc Científic de la Universitat de Barcelona.