Laboratoris Leti preveu facturar 82 milions aquest 2016 amb l’empenta d’Alemanya

  • Comercialitzarà a partir de l'octubre la vacuna canina contra la Leishmaniosi a Espanya i Portugal

VilaWeb
Redacció
17.07.2016 - 11:58

Comercialitzarà a partir de l’octubre la vacuna canina contra la Leishmaniosi a Espanya i Portugal

BARCELONA, 17 (EUROPA PRESS)

Laboratoris Leti preveu tancar aquest exercici 2016 amb una facturació de 82 milions d’euros, respecte dels 64,6 milions que va registrar el 2015, i créixer un 27%, gràcies a l’impuls de la internacionalització i el creixent negoci a Alemanya, el seu principal mercat exterior i que es convertirà previsiblement en el primer per a la farmacèutica, superant Espanya, en el curt termini.

En una entrevista d’Europa Press, el president de Laboratoris Leti, Jaime Grego, ha destacat que “el creixement a Espanya és inferior al d’altres països”, i se situa especialment per sota en tots els segments en comparació d’Alemanya.

I és que les vendes fora d’Espanya van representar un terç del total del Grup el 2015, i en el primer semestre d’aquest any ja han passat a suposar gairebé la meitat del volum de negoci, que ha ascendit a 41,4 milions fins al juny, amb la previsió de superar la facturació domèstica al final de l’exercici.

Laboratoris Leti està especialitzat en els negocis d’al·lèrgia i immunologia, dermatologia i cura personal i salut animal, i és present de manera directa al sud d’Europa –amb base a Espanya–, al centre i nord d’Europa –amb base a Alemanya– i Amèrica –amb base als Estats Units–.

La companyia, que té les seves oficines centrals a Barcelona i la seva planta industrial i el laboratori d’investigació d’al·lèrgia a Tres Cantos (Madrid), té un equip integrat per 440 persones, i ha multiplicat per quatre la seva plantilla a Alemanya, passant l’any passat de 17 a 71 treballadors.

Leti va entrar a Alemanya de la mà de distribuïdors l’any 2000 amb el seu negoci d’al·lèrgia, el 2015 va introduir de manera directa els seus productes de dermatologia i des del gener també distribueix directament, sense distribuïdors, les seves vacunes de la divisió d’al·lèrgia, àrea en la qual els laboratoris tenen un 16% de quota al país alemany.

Amb vista a aquest 2016 i a 2017, el Grup preveu ampliar la seva presència a través de distribuïdors en els negocis de dermatologia i cura personal i al·lèrgia i immunologia a Amèrica Llatina, els Estats Units i el Canadà, i també en països europeus, com Àustria: “El 2017 hauríem de ser a Àustria”.

Laboratoris Leti té filials a Alemanya (Ismaning i Witten), a Portugal (Porto) i des de 2013 és present als Estats Units a través de Juventio LLC (Nova Jersey), una startup creada el 2013 centrada en la dermatologia, de la qual Leti és l’accionista majoritari i el primer pas de la qual són les clíniques de dermatologia estètica.

LEISHMANIOSI CANINA

Després de 25 anys de feina, Leti ja ha aconseguit l’aprovació de la Comunitat Europea per a LetiFend, la vacuna contra la Leishmaniosi canina, que distribuirà de manera directa a Espanya i Portugal a partir de l’octubre, mentre que la comercialitzarà a Europa i la resta del món a través de distribuïdors de manera gradual.

La Leishmaniosi canina deguda a L.infantum és una zoonosi global, potencialment letal i prevalent a l’àrea mediterrània, de manera que el gos infectat, a més de córrer el risc de patir la malaltia, és el reservori principal, on el paràsit viu i es reprodueix, i des d’on és transmès a altres gossos i fins i tot a les persones per la picada del phlebotomus, que actua com a vector.

“La Leishmaniosi humana és un problema que, lluny de disminuir, augmenta. Està aixecant molta preocupació a Alemanya i als Estats Units, i té una incidència alta en països com el Líban i Turquia”, ha explicat Grego.

Pel que fa a la Leishmaniosi humana i una vegada se superi la fase de prova de concepte de la vacuna, per a la qual no hi ha calendari, Grego ha explicat que Laboratoris Leti buscarà vies de col·laboració amb empreses multinacionals del sector.

Leti va destinar el 2015 15 milions d’euros a R+D, un 17% més que l’any anterior i un 23% del total de les vendes, i des de començament d’any ha invertit 8,1 milions, un 19% més i un 20% del volum de negoci.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 6€ al mes

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor