17.07.2016 - 11:58
Comercialitzarà a partir de l’octubre la vacuna canina contra la Leishmaniosi a Espanya i Portugal
BARCELONA, 17 (EUROPA PRESS)
Laboratoris Leti preveu tancar aquest exercici 2016 amb una facturació de 82 milions d’euros, respecte dels 64,6 milions que va registrar el 2015, i créixer un 27%, gràcies a l’impuls de la internacionalització i el creixent negoci a Alemanya, el seu principal mercat exterior i que es convertirà previsiblement en el primer per a la farmacèutica, superant Espanya, en el curt termini.
En una entrevista d’Europa Press, el president de Laboratoris Leti, Jaime Grego, ha destacat que “el creixement a Espanya és inferior al d’altres països”, i se situa especialment per sota en tots els segments en comparació d’Alemanya.
I és que les vendes fora d’Espanya van representar un terç del total del Grup el 2015, i en el primer semestre d’aquest any ja han passat a suposar gairebé la meitat del volum de negoci, que ha ascendit a 41,4 milions fins al juny, amb la previsió de superar la facturació domèstica al final de l’exercici.
Laboratoris Leti està especialitzat en els negocis d’al·lèrgia i immunologia, dermatologia i cura personal i salut animal, i és present de manera directa al sud d’Europa –amb base a Espanya–, al centre i nord d’Europa –amb base a Alemanya– i Amèrica –amb base als Estats Units–.
La companyia, que té les seves oficines centrals a Barcelona i la seva planta industrial i el laboratori d’investigació d’al·lèrgia a Tres Cantos (Madrid), té un equip integrat per 440 persones, i ha multiplicat per quatre la seva plantilla a Alemanya, passant l’any passat de 17 a 71 treballadors.
Leti va entrar a Alemanya de la mà de distribuïdors l’any 2000 amb el seu negoci d’al·lèrgia, el 2015 va introduir de manera directa els seus productes de dermatologia i des del gener també distribueix directament, sense distribuïdors, les seves vacunes de la divisió d’al·lèrgia, àrea en la qual els laboratoris tenen un 16% de quota al país alemany.
Amb vista a aquest 2016 i a 2017, el Grup preveu ampliar la seva presència a través de distribuïdors en els negocis de dermatologia i cura personal i al·lèrgia i immunologia a Amèrica Llatina, els Estats Units i el Canadà, i també en països europeus, com Àustria: “El 2017 hauríem de ser a Àustria”.
Laboratoris Leti té filials a Alemanya (Ismaning i Witten), a Portugal (Porto) i des de 2013 és present als Estats Units a través de Juventio LLC (Nova Jersey), una startup creada el 2013 centrada en la dermatologia, de la qual Leti és l’accionista majoritari i el primer pas de la qual són les clíniques de dermatologia estètica.
LEISHMANIOSI CANINA
Després de 25 anys de feina, Leti ja ha aconseguit l’aprovació de la Comunitat Europea per a LetiFend, la vacuna contra la Leishmaniosi canina, que distribuirà de manera directa a Espanya i Portugal a partir de l’octubre, mentre que la comercialitzarà a Europa i la resta del món a través de distribuïdors de manera gradual.
La Leishmaniosi canina deguda a L.infantum és una zoonosi global, potencialment letal i prevalent a l’àrea mediterrània, de manera que el gos infectat, a més de córrer el risc de patir la malaltia, és el reservori principal, on el paràsit viu i es reprodueix, i des d’on és transmès a altres gossos i fins i tot a les persones per la picada del phlebotomus, que actua com a vector.
“La Leishmaniosi humana és un problema que, lluny de disminuir, augmenta. Està aixecant molta preocupació a Alemanya i als Estats Units, i té una incidència alta en països com el Líban i Turquia”, ha explicat Grego.
Pel que fa a la Leishmaniosi humana i una vegada se superi la fase de prova de concepte de la vacuna, per a la qual no hi ha calendari, Grego ha explicat que Laboratoris Leti buscarà vies de col·laboració amb empreses multinacionals del sector.
Leti va destinar el 2015 15 milions d’euros a R+D, un 17% més que l’any anterior i un 23% del total de les vendes, i des de començament d’any ha invertit 8,1 milions, un 19% més i un 20% del volum de negoci.