04.07.2016 - 12:26
|
Actualització: 05.07.2016 - 12:19
Preveu que el negoci internacional superi el nacional el 2017 i preveu adquisicions
BARCELONA, 4 (EUROPA PRESS)
Laboratorios Ordesa va facturar 123,8 milions d’euros el 2015, un 10,1% més que l’any anterior, i preveu créixer en el sud-est asiàtic entre aquest any i el 2017, ja que acaba d’entrar al Vietnam i vol fer-ho a les Filipines i Indonèsia, a més de consolidar la seva presència a la Xina iniciada fa un any.
El conseller delegat, Joan Permanyer, ha explicat aquest dilluns en una roda de premsa que el negoci internacional ja suposa un 47,2% del total, amb un augment de les vendes del 12,2% el 2015, i ha augurat que superarà les vendes nacionals el 2017.
I és que el mercat espanyol està reduint-se per la caiguda de la natalitat i la immigració, si bé Ordesa està incrementant les seves quotes de mercat en el seu negoci principal (90%), el de llet i cereals infantils amb les marques Blemil i Blevit, les vendes de les quals van avançar prop del 10% el 2015.
La companyia amb seu a Sant Boi de Llobregat (Barcelona) també ven complements alimentaris pediàtrics, per a dones i per a adults, en els quals la facturació també és creixent, i els anys vinents preveu ampliar el nombre de referències a totes les seves línies de negoci amb una política d’R+D en què inverteix el 3% de la facturació anualment.
L’aposta pel sud-est asiàtic respon que són països molt poblats i amb una elevada natalitat i proporció de població infantil, amb xifres fins a 10 vegades superiors a les d’Espanya, ha exemplificat Permanyer.
19 PAÏSOS
Ordesa està en 19 països i, després d’Espanya, el seu principal mercat és l’Orient Mitjà (Aràbia Saudita, Emirats Àrabs, Líban, Egipte i Jordània), que representa un 25% de la facturació, seguit de l’Amèrica Llatina (Colòmbia, Equador, Mèxic i el Perú) amb un 20%.
La companyia també està estudiant les possibilitats d’entrar a l’Europa de l’est a mitjà termini: “Estem en prospeccions contínues a tot el món.”
Concentra a Europa la fabricació dels seus productes per garantir els màxims estàndards de qualitat i preveu arribar a unes vendes de 200 milions d’euros el 2020, segons el pla estratègic revelat fa un any.
Per aconseguir-ho, l’empresa seguirà potenciant l’R+D, nous productes i nous mercats, però també preveu creixement inorgànic a més de l’orgànic: “Estarem atents a possibles adquisicions –nacionals i internacionals– per arribar a aquests objectius de manera anticipada”.