Laboratorios Ordesa va facturar un 10% més el 2015 fins a 123,8 milions i creixerà a Àsia

  • Preveu que el negoci internacional superi el nacional el 2017 i preveu adquisicions

VilaWeb

Redacció

04.07.2016 - 12:26
Actualització: 05.07.2016 - 12:19

Preveu que el negoci internacional superi el nacional el 2017 i preveu adquisicions

Captura de pantalla 2016-07-05 a les 12.15.02

BARCELONA, 4 (EUROPA PRESS)

Laboratorios Ordesa va facturar 123,8 milions d’euros el 2015, un 10,1% més que l’any anterior, i preveu créixer en el sud-est asiàtic entre aquest any i el 2017, ja que acaba d’entrar al Vietnam i vol fer-ho a les Filipines i Indonèsia, a més de consolidar la seva presència a la Xina iniciada fa un any.

El conseller delegat, Joan Permanyer, ha explicat aquest dilluns en una roda de premsa que el negoci internacional ja suposa un 47,2% del total, amb un augment de les vendes del 12,2% el 2015, i ha augurat que superarà les vendes nacionals el 2017.

I és que el mercat espanyol està reduint-se per la caiguda de la natalitat i la immigració, si bé Ordesa està incrementant les seves quotes de mercat en el seu negoci principal (90%), el de llet i cereals infantils amb les marques Blemil i Blevit, les vendes de les quals van avançar prop del 10% el 2015.

La companyia amb seu a Sant Boi de Llobregat (Barcelona) també ven complements alimentaris pediàtrics, per a dones i per a adults, en els quals la facturació també és creixent, i els anys vinents preveu ampliar el nombre de referències a totes les seves línies de negoci amb una política d’R+D en què inverteix el 3% de la facturació anualment.

L’aposta pel sud-est asiàtic respon que són països molt poblats i amb una elevada natalitat i proporció de població infantil, amb xifres fins a 10 vegades superiors a les d’Espanya, ha exemplificat Permanyer.

19 PAÏSOS

Ordesa està en 19 països i, després d’Espanya, el seu principal mercat és l’Orient Mitjà (Aràbia Saudita, Emirats Àrabs, Líban, Egipte i Jordània), que representa un 25% de la facturació, seguit de l’Amèrica Llatina (Colòmbia, Equador, Mèxic i el Perú) amb un 20%.

La companyia també està estudiant les possibilitats d’entrar a l’Europa de l’est a mitjà termini: “Estem en prospeccions contínues a tot el món.”

Concentra a Europa la fabricació dels seus productes per garantir els màxims estàndards de qualitat i preveu arribar a unes vendes de 200 milions d’euros el 2020, segons el pla estratègic revelat fa un any.

Per aconseguir-ho, l’empresa seguirà potenciant l’R+D, nous productes i nous mercats, però també preveu creixement inorgànic a més de l’orgànic: “Estarem atents a possibles adquisicions –nacionals i internacionals– per arribar a aquests objectius de manera anticipada”.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor