La vaga dels taxistes pot acabar aquesta tarda si Foment confirma la cessió de la competència de les llicències VTC

  • El sector espera saber el resultat de la reunió de foment amb les comunitats autònomes

VilaWeb

Europa Press / Redacció

01.08.2018 - 12:18

El conflicte del taxi pot acabar aquesta tarda en la jornada clau per una aturada que dura des de la setmana passada. El ministeri de foment  espanyol està obert a què les comunitats autònomes i ajuntaments tinguin competència per articular i concedir llicències urbanes a les empreses de vehicles de lloguer amb conductor (VTC), com Uber i Cabify, un instrument amb el qual podrien així limitar l’expansió d’aquestes empreses en relació amb el taxi. Si finalment el ministeri ho confirma, els taxistes aturaran les aturades.

De moment, el sector del taxi esperen el pronunciament oficial i si finalment es confirma aquesta cessió de les competències es desblocarà el conflicte que s’allarga des de la setmana passada als Països Catalans i, també, a l’estat espanyol.

Els taxistes de Barcelona van decidir ahir que farien serveis mínims gratuïts per a hospitals i urgències, tal com els demanava la Generalitat, per fer compatible el seu dret de vaga amb el dret de mobilitat de les persones. A hores d’ara, encara desenes de taxis encara ocupen la Gran Via de la ciutat.

A València, els taxistes mantenen tancat el trànsit el carrer Colom per tercer dia consecutiu. Més de mig centenar de taxistes ja hi han passat la nit, davant delegació del govern espanyol.

Motius del conflicte
Dijous de la setmana passada, el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya va deixar en suspens el reglament aprovat a Barcelona per exigir una segona llicència urbana pels VTC, pels dubtes del tribunal que el consistori tingui capacitat per articular-la.

Les competències en els sectors del taxi i les VTC estan repartides, a hores d’ara, entre les diferents administracions. La regulació i la concessió de llicències dels taxistes correspon als ajuntaments, mentre que la fixació de tarifes i del nombre de llicències correspon als governs autonòmics o locals, en funció de la distribució de competències que tingui cada regió.

El ministeri de foment, per part seva, té la facultat normativa i reguladora del sector de les VTC. El ministeri també pot atograr llicències, encara que està delegada a les comunitats, que són en la pràctica les que les atorguen, si bé el Departament pretén ara trasferir-los la facultat legal.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor