La UOC lidera una investigació per adaptar les aules a les noves metodologies

  • La Universitat Oberta de Catalunya (UOC) lidera una investigació per adaptar les aules a les noves metodologies i necessitats del professorat i alumnat, amb la voluntat de potenciar l'aprenentatge col·laboratiu, creatiu i obert dels centres i posar-ho en pràctica de forma pilot en centres educatius.

VilaWeb
Redacció
31.05.2017 - 11:53

BARCELONA, 31 (EUROPA PRESS)

La Universitat Oberta de Catalunya (UOC) lidera una investigació per adaptar les aules a les noves metodologies i necessitats del professorat i alumnat, amb la voluntat de potenciar l’aprenentatge col·laboratiu, creatiu i obert dels centres i posar-ho en pràctica de forma pilot en centres educatius.

El coordinador del projecte ‘Smart classroom’, Guillermo Bautista, ha considerat necessari l’esforç de cercar un espai on se superin les velles dinàmiques dels docents encara vinculades a l’escola tradicional, ha informat aquest dimecres la UOC en un comunicat.

“Els nous plantejaments de centres educatius necessiten nous espais d’aprenentatge”, ha afirmat Bautista, per a una investigació en el qual participarà la comunitat educativa.

En la primera fase de la investigació es farà una enquesta als diferents agents de la comunitat educativa, i després s’iniciarà un procés de codiseny dels espais amb la col·laboració de docents i alumnes.

La investigació, que es va iniciar al març i durarà dos anys, té un pressupost de 78.205 euros, finançats pel programa RecerCaixa, i en ella participen investigadors de la Universitat de Barcelona (UB), l’Autònoma de Barcelona (UAB), UOC i la de Vic (UVic).

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any
Fer-me'n subscriptor