08.02.2022 - 20:40
|
Actualització: 08.02.2022 - 20:43
La UGT, sindicat majoritari a Ford Almussafes, ha revelat avui, després de més deu dies de silenci, que el seu acord d’electrificació amb la direcció europea de la multinacional contempla una contenció dels salaris fins al 2027, amb augments “per a tots i cadascun dels anys”, així com torns flexibles en funció de la càrrega de producció i la possibilitat de treballar els dissabtes.
Així ho ha traslladat a la resta de sindicats en una taula negociadora per a l’acord d’electrificació convocada avui, en la qual ha demanat el suport CCOO, STM i CGT a l’acord. Es tracta d’un pacte a cinc anys condicionat al fet que Ford assigni la plataforma elèctrica dels futurs vehicles a la factoria d’Almussafes i que sigui aquesta fàbrica la que produeixi els dos models elèctrics que l’empresa llançarà a Europa a partir de 2025, una càrrega de treball que es disputa amb la fàbrica de Saarlois. En cas de no aconseguir aquesta plataforma, l’acord només tindria validesa aquest 2022.
L’acord es compon de mesures de contenció salarial i de flexibilitat. Quant al primer punt, inclou augments salarials tots els anys, però desvincula aquests de l’IPC i no serien consolidables en taules per a tota la plantilla.