26.05.2017 - 14:31
GIRONA, 26 (EUROPA PRESS)
Investigadors de l’Universitat de Girona (UdG) han participat en el desenvolupament d’un motor d’avió que reduirà el seu combustible en entre un 30% i un 40% en un termini de deu anys, ha anunciat aquest divendres en un comunicat la universitat, col·laboradora del projecte d’Eurecat.
En concret, el grup d’investigació Anàlisi i Materials Avançats per al Disseny Estructural (Amade) de la citada universitat ha contribuït en el disseny de la coberta d’un nou tipus de turbina que permetria aquest estalvi de combustible, en el marc del projecte ‘Light Cowls’.
Es tracta de la primera vegada que es desenvolupa una coberta mòbil amb un compòsit de matriu polimèrica reforçat amb fibra de carboni, ha destacat el responsable del projecte en la UdG, Daniel Trias.
Segons Trias, aquest tipus de material ofereix una elevada rigidesa i resistència amb un pes molt baix i, és per aquest motiu, que s’utilitza en la indústria aeroespacial i vehicles de competició.
‘OPEN-ROTOR’
El motor, batejat com ‘open-rotor’, situa les hèlixs del ventilador del turborreactor en la part exterior de la coberta amb la finalitat de reduir el consum de combustible, i els seus promotors han recordat que en els anys 70 alguns fabricants ja van pensar en aquesta solució com a sortida a la crisi del petroli.
La posterior estabilització dels preus del combustible va fer desestimar la comercialització d’una opció d’aquestes característiques, en la qual ara investigadors catalans tornen a apostar.