22.07.2016 - 18:12
VALÈNCIA, 22 (EUROPA PRESS)
La tradicional ‘Tomatina’ de Bunyol (València) es celebrarà enguany per primera vegada a través d’internet gràcies a una campanya solidària que destinarà un envàs de tomàquet fregit al programa solidari ‘Un quilo d’ajuda’ per cada menció de la festa valenciana Twitter.
Esta iniciativa és fruit de l’acord entre la marca de tomàquet fregit Orlando i este programa d’acció humanitària iniciat fa 18 anys per la Fundación Altius Mano Amiga i la Fundación Altius Francisco de Vitoria, segons ha informat la companyia en un comunicat.
També participen en esta campanya el mateix consistori i cares conegudes de la televisió com els humoristes Miki Nadal i Miguel Lago, les actrius Dafne Fernández i Andrea Duro o la periodista Susana Guasch, a més de personatges populars en xarxes socials com Hematocrítico o Gina Tost, entre d’altres.
La festa internacional de la ‘Tomatina’ que des de fa més de 50 anys se celebra cada estiu l’últim dimecres d’agost a Bunyol –esta edició el dia 31– permetrà per primera vegada llançar ‘tomàquets digitals’ en esta iniciativa solidària.
Amb l’objectiu de donar fins a 10.000 quilos de tomàquet fregit a famílies necessitades d’Espanya, la companyia Orlando donarà un brick a ‘Un quilo d’ajuda’ per cada menció que els usuaris realitzen en Twitter amb el hashtag #TomatweetdeOrlando, amb el termini obert fins a la celebració de la tradicional ‘Tomatina’ als carrers de Bunyol.
COMPTADOR I MAPA EN EL WEB
Els resultats de la recaptació es poden consultar en el web bit.ly/tomatweetdeorlando, que inclou un comptador dels bricks donats fins ara i un mapa d’Espanya que reflectix els llocs que llancen més tomàquets en format digital.
‘Un quilo d’ajuda’ és un projecte que treballa per a obtindre recursos que abonen projectes socials i especialment presta suport a programes per a famílies en risc d’exclusió, a les quals proporciona ajuda en necessitats d’alimentació i acompanyament en la recerca de feina, ha explicat una dels seus responsables, Cristina Gómez de Ramón.
Des de la firma alimentària tracten amb esta campanya que “totes les persones tinguen la possibilitat de gaudir del gust del tomàquet fregit” mitjançant “una senzilla participació entre tots”, com ha comentat la directora de màrqueting i responsable del projecte per part de The Kraft Heinz Company on està integrada Orlando.