La startup catalana Ventura Medical arriba a Colòmbia per comercialitzar 200 implants toràcics

  • La startup catalana Ventura Medical Technologies, especialitzada en el desenvolupament de tecnologies mèdiques, s'introduirà a Colòmbia amb la previsió de comercialitzar 200 implants toràcics en un període de tres anys.

VilaWeb
Redacció
03.09.2017 - 12:24

BARCELONA, 3 (EUROPA PRESS)

La startup catalana Ventura Medical Technologies, especialitzada en el desenvolupament de tecnologies mèdiques, s’introduirà a Colòmbia amb la previsió de comercialitzar 200 implants toràcics en un període de tres anys.

Segons ha informat la Generalitat en un comunicat aquest diumenge, aquesta empresa ha comptat amb el suport de l’agència Acció per introduir-se comercialment al país a través de l’Oficina Exterior de Comerç i Inversions de Bogotà, que ha tancat un acord amb l’entitat colombiana Biomedisys per distribuir els seus productes pel país.

Es tracta d’un dispositiu denominat ‘Pectus Up’, dissenyat a partir d’una nova tècnica quirúrjica, la taulinoplastia, per millorar el tractament d’una malaltia causada pel creixement irregular dels cartílags que uneixen les costelles amb l’estèrnum i que provoquen el que es coneix com el pit en embut, que pateixen un de cada 800 nens.

El mètode creat per la startup minimitza i simplifica la intervenció quirúrjica necesara per tractar l’enfemetat, per la qual cosa la fa menys invasiva i redueix els riscos dels procediments desenvolupats en el passat.

Així, l’operació aconsegueix col·locar un implant, que té una mesura d’entre set i 17 centímetres de llarg i que es retirarà al cap de tres o quatre anys, fora del tòrax a la zona més enfonsada de l’estèrnum.

A Colòmbia, l’empresa començarà comerciarlizar 200 implants, així com l’instrumental mèdic necessari per realitzar la intevenció quirúrgica i formarà a metges locals i al personal sanitari que operaran aquests casos.

MÉS INCIDÈNCIA A COLÒMBIA

La consellera delegada de Ventura Medical, Lourdes Camp, ha explicat que en el sud de Colòmbia “hi ha una major incidència d’aquesta malaltia en comparació amb altres països”, per la qual cosa han percebut un interès especial pel ‘Pectus Up’ i els cirurgians toràcics i pediàtrics del país.

La startup, que va acabar els assajos clínics el 2015 i va iniciar la comercialització a Espanya el 2016, també ha començat a introduir-se a França, el Regne Unit, Itàlia i Portugal, i forma part del grup Baldometro Ventura, amb més de 200 treballadors i plantes de producció a Xina i els Estats Units.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any
Fer-me'n subscriptor