17.05.2017 - 14:39
BARCELONA, 17 (EUROPA PRESS)
La Sindicatura de Comptes ha recomanat a la Universitat de Barcelona (UB) fer una revisió de la despesa per generar estalvi, la recerca de fonts de finançament addicional per fer possible la reducció del dèficit acumulat i buscar alternatives que permetin “reconduir” la situació financera de la Fundació Parc Científic de Barcelona (FPCB).
En l’informe relatiu als exercicis 2011-2014 de la UB, la Sindicatura alerta que a 31 de desembre del 2014 la FPCB presenta una “difícil” situació financera amb uns fons propis negatius de 37,56 milions d’euros i un passiu circulant superior en un 146,76% a l’actiu circulant.
La Sindicatura ha advertit que la dependència de la FPCB respecte a la UB, el fet que moltes obligacions de pagament ja vençudes es troben impagades i que la UB ha presentat garanties per a aquestes operacions, “es podrien derivar obligacions amb conseqüències negatives sobre la situació financera de la universitat”.
Per això, la Sindicatura ha recomanat a la UB buscar alternatives que permetin reconduir la situació de la FPCB, a la qual cosa el centre ha respost en les al·legacions que “està d’acord a continuar aquesta línia de treball, que hauria de seguir qualsevol administració pública”.
L’informe assenyala que a 31 de desembre del 2014 la UB presentava un romanent genèric negatiu (dèficit) de 56,85 milions d’euros, i destaca que entre 2010 i 2014 la institució ha contingut el dèficit, reduint-lo en 1,16 milions d’euros.
La Sindicatura assenyala que els comptes anuals expressen en tots els aspectes significatius la “imatge fidel” del patrimoni i la situació financera de la universitat, però observa que els col·legis majors propis de la UB porten una comptabilitat separada que el centre incorpora a les seves operacions a final d’exercici.
REVISIÓ D’INVENTARI
La Sindicatura també ha recomanat a la UB revisar l’inventari immobilitzat per incloure els béns que no estan, donar de baixa els que no existeixin i dur a terme les actuacions necessàries per regularitzar els béns crèdits i rebuts en cessió, davant el qual la universitat ha informat que el 2016 va crear un grup de treball de gestió patrimonial.
També sol·licita a la universitat revisar les relacions amb les entitats depenents, a la qual cosa la UB ha assegurat que es va crear un grup de treball el 2015 que hauria d’aportar possibles solucions durant aquest exercici.
Davant la recomanació de la Sindicatura que les operacions dels col·legis majors s’incorporin en la comptabilitat de la universitat, la UB ha assenyalat que té previst revisar i elaborar una nova normativa que reguli el seu funcionament i règim jurídic.
La Sindicatura de Comptes també sol·licita a la UB revisar l’acord sobre la dedicació acadèmica del professorat, aprovar una normativa interna que reguli la participació del personal d’administració i serveis (PAS) i el docent i investigador (PDI) i negociar la implantació de mesures de conciliació laboral.