26.07.2017 - 18:48
L’Ajuntament en va sancionar d’un en confondre l’habitatge i un altre quan l’oferia al seu inquilí
BARCELONA, 26 (EUROPA PRESS)
La Síndica de Greuges de Barcelona, Maria Assumpció Vilà, ha demanat a l’Ajuntament que s’asseguri de qui realitza l’activitat abans de sancionar el propietari d’un habitatge per oferir-lo com a pis turístic sense llicència, després d’haver supervisat dues queixes de ciutadans sancionats per equivocació del consistori.
En ambdues situacions, l’Ajuntament ha corregit l’error, però Vilà considera que la seva actuació “no ha estat eficaç”, ha destacat en un comunicat, i ha demanat ser acurats i fer comprovacions en la cerca massiva de pisos a través de plataformes per evitar cometre errors.
Ha valorat positivament “l’esforç municipal per frenar l’oferta il·legal turística”, preservar el dret a l’habitatge i disminuir les expectatives especulatives del mercat immobiliari, però ha demanat ser més eficient en la gestió dels expedients que es derivin per obtenir els resultats desitjats.
30.000 EUROS PER UN PIS EQUIVOCAT
Un dels afectats va ser sancionat al març amb 30.000 euros per oferir un habitatge a turistes, quan ell en tenia un de llogat per llargues temporades, per la qual cosa va presentar un recurs i va sol·licitar veure l’expedient; va comprovar que les fotos que contenia no es corresponien amb el seu pis, cosa que el va portar a presentar un altre recurs administratiu.
Un mes i deu dies després d’haver rebut la comunicació de l’Ajuntament –amb dues cartes, una per la sanció i una altra per instar a cessar l’activitat– el servei d’inspecció municipal va comprovar que el seu habitatge no es corresponia amb la casa en la qual s’estava cometent la infracció, després que l’Ajuntament corregís l’error.
L’altre dels casos supervisats per la Síndica va ser el d’un propietari al qual l’Ajuntament va obrir expedient sancionador el febrer, quan era l’inquilí de l’habitatge qui l’oferia com a pis turístic sense tenir llicència; l’Ajuntament va arxivar el cas nou mesos després i va obrir el corresponent a l’arrendatari del pis.
L’Ajuntament va comunicar a la Síndica, després de tancar la resolució, que ha ampliat el seu cos de lletrats fins a sis per resoldre aquests assumptes i millorar la seva eficiència en l’atenció ciutadana, ha destacat la Sindicatura.