La segona campanya de Cap Butaca Buida s’estén als Països Catalans

  • Serà el 22 de març i també es farà a les Illes, Catalunya Nord, el País Valencià i l'Alguer

VilaWeb
La presentació de la segona edició de la campanya "Cap Butaca Buida", al Teatre Nacional de Catalunya (fotografia: ACN / Bernat Garcia).

ACN

28.11.2024 - 14:54
Actualització: 28.11.2024 - 16:44

El segon any de la campanya Cap Butaca Buida, impulsada per l’Associació d’Empreses de Teatre de Catalunya (ADETCA), espera batre un nou rècord històric d’espectadors de teatre en un sol dia. L’any passat en va reunir 55.600, segons les xifres que aporten els organitzadors.

La jornada serà el 22 de març i pretén de convertir-se també en una jornada “festiva i alhora reivindicativa”, que posi el focus en la necessitat de donar visibilitat al poder transformador del teatre i en la importància de les arts escèniques. Enguany, a més, l’experiència guanya abast en els Països Catalans i s’estén a les Illes, Catalunya Nord, el País Valencià i l’Alguer. L’any passat s’hi van adherir 145 espais escènics.

Segons han explicat aquest dijous els impulsors de la iniciativa, quan falten poc menys de quatre mesos per celebrar la “diada del teatre”, 171 espais escènics ja s’hi ha adherit. Per demarcacions, Barcelona concentra el nombre més gran de sales confirmades amb 119, Tarragona n’aporta 18, Girona 18 més i Lleida 12. També hi ha el Teatre i Auditori de Manacor (Illes Balears), el Centre Cultural de Pesillà de la Ribera (Catalunya Nord), el Teatre Talia de València i el Teatre Cívic Gaví Bal·lero (l’Alguer).

La jornada també servirà per donar el tret de sortida als actes de celebració de la Setmana Mundial del Teatre que tindrà lloc entorn del 27 de març, Dia Mundial del Teatre. Una novetat d’enguany és que “Cap Butaca Buida” destinarà un percentatge de la recaptació a Pallapupas, una ONG integrada per actors i actrius professionals que treballa en els usos terapèutics de l’humor als centres hospitalaris.

El tret de sortida de la nova campanya de l’acció ha tingut lloc avui al Teatre Nacional de Catalunya, amb una presentació conduïda pel comunicador Ramon Gener. També han intervingut Isabel Vidal, presidenta d’Adetca, i Toni Albaladejo, vice-president; Àngels Ponsa, vicepresidenta de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA); Sònia Hernández, consellera de Cultura de la Generalitat; Pau Gonzàlez, president delegat de l’Àrea de Cultura de la Diputació de Barcelona, i Xavier Marcé, regidor de Cultura de l’Ajuntament de Barcelona, a banda de diverses personalitats del món de les arts escèniques.

“La cultura és un dret i tothom hi ha de poder accedir i participar-hi, i per això aquesta iniciativa és tan important”, ha indicat la consellera Hernández en el parlament de clausura de l’acte. També ha explicat que “Cap Butaca Buida” és una de les vint-i-tres mesures del primer Pla d’Impuls del Teatre i que té com a objectiu principal “fomentar el consum cultural a Catalunya i sensibilitzar el públic sobre la importància del teatre com a eina de cohesió, benestar i creixement”.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor