La reactivació de les obres de la línia 9 del Metro de Barcelona, pendents d’un préstec de 740 milions del BEI

  • La institució financera comunitària revelarà aquest estiu si concedeix el préstec que permetria completar la infraestructura

VilaWeb

Redacció

10.06.2017 - 09:22
Actualització: 10.06.2017 - 11:23

ACN Barcelona.-Les obres de la línia 9 del Metro de Barcelona es podrien reactivar si el Banc Europeu d’Inversions (BEI) concedeix un préstec que la Generalitat ha demanat per valor de 740 milions d’euros. La decisió del BEI es coneixerà aquest estiu i podria representar una empenta a una obra que encara necessita un finançament de gairebé 1.200 milions d’euros en el seu tram central (entre Zona Universitària i La Sagrera) i en el ramal de l’L10 a la Zona Franca, segons estimen fonts del departament de Territori i Sostenibilitat. Des del Govern, s’assegura que aquesta no és l’única via que s’està estudiant per refer l’arquitectura financera de l’L9/L10, tot i que es tracta d’una opció atractiva tenint en compte les bones condicions amb què arribaria un préstec del BEI.

El Banc Europeu d’Inversions està analitzant actualment el projecte, tot i que encara en una fase “molt preliminar”, segons admeten des de la institució comunitària. Mentrestant, el Govern continua treballant amb les concessionàries implicades en el projecte per avaluar totes les opcions, tenint en compte que el BEI pot concedir o no el préstec.Concretament, per posar en servei tota la línia L9/L10 falten 1.127 milions d’euros. D’aquests, 835 milions d’euros corresponen a l’execució del tram central (Zona Universitària-La Sagrera). Aquests recursos s’hauran de destinar a la construcció dels 4,2 quilòmetres de túnel que queden per executar i a edificar les estacions del tram central.Els 292 milions d’euros restants han de servir per acabar el projecte de la línia 10 Sud entre les estacions de Gornal i l’extrem meridional de la línia a final de la Zona Franca. Aquests diners són necessaris per construir la segona via i la catenària del projecte i per acabar d’executar les estacions fetes en túnel i també en viaducte.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor