La prova pilot de la T-Mobilitat coincidirà amb el Mobile World Congress 2018

  • La prova pilot de la T-Mobilitat, el nou sistema tarifari integrat basat a la tecnologia de validació sense contacte que permetrà passar de la banda magnètica al xip, es traslladarà de la tardor, que era la previsió inicial, per tenir lloc a la L9 de Metre i coincidint amb el Mobile World Congress, que se celebrarà del 26 de febrer a l'1 de març de 2018.

VilaWeb
Redacció
29.07.2017 - 11:00

BARCELONA, 29 (EUROPA PRESS)

La prova pilot de la T-Mobilitat, el nou sistema tarifari integrat basat a la tecnologia de validació sense contacte que permetrà passar de la banda magnètica al xip, es traslladarà de la tardor, que era la previsió inicial, per tenir lloc a la L9 de Metre i coincidint amb el Mobile World Congress, que se celebrarà del 26 de febrer a l’1 de març de 2018.

Així ho ha explicat en una entrevista d’Europa Press el conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Josep Rull, que ha explicat que la T-Mobilitat es podrà estendre a la fi de 2018 començant per la primera corona metropolitana, en el primer semestre de 2019 estarà disponible en totes les corones de l’Autoritat del Transport Metropolità, i a la fi de 2019 és quan s’iniciarà la integració tarifària en el conjunt de Catalunya, desapareixent, de manera progressiva, el sistema actual.

“Més que parlar de retard volem parlar d’inversió de temps”, ha afirmat el conseller, que ha afegit que aquest temps addicional ha fet més sòlid el projecte amb una gobernança compartida i el compromís de la Generalitat, l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) i l’Ajuntament de Barcelona.

Rull ha defensat que la T-Mobilitat és una “gran revolució” per la integració tarifària que suposa i perquè permet modernitzar el transport públic amb un sistema de postpagament que permet crear una tarifa personalitzada per a cada usuari, que pagarà menys com més utilitzi el transport públic.

PROTECCIÓ DE DADES

El desplegament d’aquest nou títol va aixecar recels entre entitats d’usuaris com Stop Pujades o Promoció del Transport Públic quant a la gestió de les dades i el manteniment de la privadesa dels usuaris per part de l’operador privat SOC Mobilitat, en el qual s’integra el consorci format per Caixabank, Fujitsu, Indra i Marfina, l’adjudicatari del contracte, però Rull ha sostingut que ha quedat garantida una “major gobernança pública”.

El contracte, d’entre 13 i 15 anys, es va adjudicar el 2014 per 58,1 milions d’euros que es destinaran a implementar la maquinària i el programari necessaris per llançar la T-Mobilitat en totes les empreses de transport públic que formen part del sistema tarifari integrat, si bé l’ATM tindrà el control i la propietat del sistema.

Així, queda garantit que les dades que es generin amb aquesta nova tecnologia quedaran exclusivament sota el control de l’administració pública i que cap operador ni entitat bancària tindrà l’exclusivitat de la venda de títols per Internet.

Es preveu que el consorci liderat per CaixaBank percebrà entre 22 i 25 milions d’euros anuals per una inversió inicial de 70 milions –per a màquines de venda i validadoras–, ja que cobraria 0,0197 cèntims de l’administració per cada validació que es realitzi.

La T-Mobilitat substituirà els 84 abonaments actuals (14 tipus de títols per sis zones de transport) i la seva tecnologia ‘contactless’ incorpora un xip electrònic que es podrà implantar en la pròpia targeta i en altres suports com a rellotges, polseres, roba i en telèfons mòbils que disposin de la tecnologia Near Field Communication.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any
Fer-me'n subscriptor