11.02.2016 - 10:49
LinkedIn, la xarxa social professional més gran del món, no permet de navegar ni de promoure’s professionalment en català, perquè ni els comandaments per navegar-hi ni la interfície per penjar-hi el currículum són en català. Això és el que va denunciar fa dos anys la Fundació Puntcat amb la posada en marxa d’una campanya per a mirar de convèncer-ne els responsables que hi introduïssin la nostra llengua. Malgrat la pressió de milers d’usuaris catalanoparlants, dos anys després LinkedIn continua sense incloure-hi versió en català.
És per això que ara la Plataforma per la Llengua ha decidit de tornar a organitzar una campanya de denúncia, a través del seu servidor Canvia.cat, per a recollir vint-i-cinc mil adhesions i demostrar a la companyia nord-americana la importància que té el català a escala socioeconòmica i empresarial.
L’ONG també ha dut a terme un estudi comparatiu entre països d’acord amb el nombre d’usuaris a la xarxa LinkedIn, parlants totals de la llengua i índex de perfils per habitant. De l’estudi extreu que la comunitat de parla catalana podria formar part del club de llengües presents a Linkedin atès que en tots els índexs presenta valors superiors a algunes llengües que la multinacional ja ha inclòs.