09.06.2017 - 17:31
BARCELONA, 9 (EUROPA PRESS)
La Fundació Pere Tarrés ha demanat aquest divendres que el nou decret de menjadors que impulsa la Generalitat reguli la formació i titulacions mínimes dels monitors i les ràtios d’educador per alumne pel servei, tenint en compte la inclusió d’alumnes amb necessitats educatives especials.
En un comunicat, ha suggerit que el decret prevegi un projecte educatiu rigorós del menjador escolar vinculat al de centre i l’opció de “gestió diferenciada” del servei de cuina o càtering del d’educadors a prestar preferentment per entitats sense ànim de lucre especialitzades.
Ha demanat que el decret reculli el valor educatiu del menjador, que aquest estigui planificat d’acord amb el projecte educatiu de centre i per persones suficientment formades tenint en compte la “responsabilitat” d’atendre menors.
La fundació ha mostrat la seva “inquietud” per l’horari de jornada contínua que realitzen els instituts de Secundària, provocant que joves d’entre 12 i 16 anys que cursen l’ESO quedin privats del servei de menjador escolar.
El director general de la Pere Tarrés, Josep Oriol Pujol, ha assegurat que “les conseqüències de tenir pel carrer milers de nens que comencen a deixar la infància no es mesura suficientment”, i ha considerat que aquesta situació és preocupant en adolescents en risc d’exclusió social.