22.12.2022 - 13:31
|
Actualització: 22.12.2022 - 16:14
Els drets lingüístics dels consumidors s’amplien al País Valencià gràcies a l’aprovació a les Corts de les esmenes a la llei de consum presentades pel PSPV, Compromís i Unides Podem en col·laboració amb la Plataforma per la Llengua. L’entitat ha fet que els tres partits incorporen a les esmenes uns quants apartats que fixen, per primera volta, que els consumidors no poden ser discriminats per raó de llengua i que les administracions han de protegir els drets lingüístics i vetllar perquè les empreses prestatàries de serveis també els garantisquen.
El nou text, que s’ha presentat en el marc de l’aprovació del pressupost, tipifica per primera vegada un règim de sancions per a la vulneració genèrica dels drets lingüístics dels consumidors i per a la denegació d’un servei per raó de llengua. A més, estableix que qualsevol sanció siga superior en el cas que les infraccions siguen per motius discriminatoris, entre els quals s’inclouen les discriminacions per raó de llengua.
❗ #ÚLTIMAHORA | Aconseguim que la llei de consum del País Valencià amplie els drets lingüístics dels consumidors valencianoparlants
🗳 El PSPV, Compromís i Unides Podem aproven un text que tipifica com a infracció la vulneració dels drets lingüístics
➡ https://t.co/rBOuzKITMh pic.twitter.com/py20l0k69K
— Plataforma per la Llengua (@llenguacat) December 22, 2022
Les esmenes actualitzen, en concret, l’estatut dels consumidors i usuaris del País Valencià, un text del 2011 que es va modificar el 2019 a través d’un decret legislatiu i que ara el PSPV, Compromís i Unides Podem han ampliat. Plataforma per la Llengua ha estat en un diàleg des del 2018 amb el Consell de la Generalitat Valenciana i amb Compromís per a aconseguir reformar la llei de consum i, finalment, aquest mes d’octubre el conseller Rafa Climent es va comprometre públicament a dur a terme la reforma.