La Meridiana de Barcelona obre dos carrils per a busos interurbans per facilitar la seva circulació

  • L'avinguda Meridiana de Barcelona ha obert els dos nous carrils per a busos interurbans entre Fabra i Puig i l'avinguda Rio de Janeiro que facilitaran la seva entrada i sortida de la ciutat, ja que connecten amb el carril bus-VAO de l'autopista C-58, que fins a l'entrada en funcionament d'aquests carrils acabava en Rio de Janeiro.

VilaWeb
Redacció
16.08.2017 - 14:26

BARCELONA, 16 (EUROPA PRESS)

L’avinguda Meridiana de Barcelona ha obert els dos nous carrils per a busos interurbans entre Fabra i Puig i l’avinguda Rio de Janeiro que facilitaran la seva entrada i sortida de la ciutat, ja que connecten amb el carril bus-VAO de l’autopista C-58, que fins a l’entrada en funcionament d’aquests carrils acabava en Rio de Janeiro.

La tinent d’alcalde d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat, Janet Sanz, ha destacat en declaracions als mitjans que els nous carrils beneficiaran 38 línies de bus interurbà, que ja no circularan pel mateix carril que els busos convencionals i no hauran de detenir-se en les parades urbanes en les quals aquests ho facin, com havien de fer si circulen darrere d’ells.

Això permetrà a uns 300 busos interurbans que circulen diàriament per l’avinguda estalviar fins a vuit minuts en hora punta per entrar a la ciutat, ha destacat Sanz, que ha recordat que el carril d’entrada se situa al centre de la calçada, mentre que el de sortida està en la dreta, i que tots dos tenen una longitud de 1.250 metres.

Aquests nous carrils s’emmarquen en el procés de transformació de l’avinguda per pacificarla i convertir-la en un eix cívic que prioritzi als vianants i el transport públic, amb l’objectiu que deixi de ser identificada com una “autopista urbana” i sigui una via més amable, pacificada i humana, segons Sanz.

En paral·lel, l’Ajuntament impulsa altres actuacions, com la millora de les zones de refugi perquè vianants creuin l’avinguda, i treballa amb la Generalitat altres mesures per potenciar el transport públic –mitjançant el Pla Director d’Infraestructures (PDI)– per oferir alternatives als vehicles que entren per la Meridiana.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 6€ al mes

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor