15.06.2016 - 17:02
MADRID, 15 (EDIZIONES/Portaltic)
La meitat dels usuaris de xarxes socials (un 52%) hi llegeixen les notícies. L’augment de plataformes socials, el creixement de l’ús de dispositius mòbils i el rebuig cada cop més gran a la publicitat en línia ha provocat que moltes plataformes de tercers, com les xarxes socials, s’hagin convertit en la via de molts usuaris per consultar les últimes notícies.
“A mesura que la gent utilitzi més plataformes de tercers per accedir a les notícies, més difícil serà per als editors destacar entre la multitud”, explica el director de l’Institut Reuters d’Investigació, encarregat de l’estudi, Rasmus Nielsen Kleis. “Aquest desenvolupament deixarà alguns guanyadors i molts perdedors”, explica Kleis.
L’informe s’ha basat en una investigació feta a 26 països diferents on es revela, a més, el nivell de bloqueig d’aunncis a les informacions, entre d’altres tendències dels usuaris. La meitat dels enquestats, per exemple, explica que fan servir les xarxes socials com a font de notícies cada setmana. Facebook és una de les que s’utilitza; de fet, aquesta investigació explica que el 44% dels usuaris de la xarxa de Zuckerberg la utilitzen per trobar, llegir, veure, compartir o notícies cada setmana. El doble que YouTube, a la qual només recorren un 19%, i una xifra molt superior a la de Twitter, a la qual un 10% dels usuaris acudeix per estar informat.
Entre els usuaris més comuns, les dones recorren a les xarxes socials a la recerca de notícies més que els homes i, sobretot, es tracta d’un públic jove: un 28% d’usuaris d’entre 18 i 24 acudeixen a aquesta mena de plataformes com a font principal de notícies, per sobre de la televisió, utilitzada per un 24%.
Hi accedeixen des de telèfons mòbils en la meitat dels casos però aquesta xifra depèn del país de procedència dels enquestats. Entre els nivells més alts, Suècia, amb un 69%; Corea, amb un 66%; o Suïssa, amb un 61%, per exemple. “La utilització del telèfon intel·ligent va mà a mà amb el moviment dels continguts distribuïts. Els usuaris de mòbils cada vegada més troben notícies que els arriben a través de mitjans de comunicació social i això s’alimenta a través de feedback, alertes i notificacions”, explica un dels autors principals de l’estudi, Nic Newman.